Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur värmer man bäst gratänger/Janssons?

  • FelineFelinae 24 december 2009

    Dum fråga, säkert, men jag vet inte hur jag skall göra


    Vi har en kylskåpskall Janssons frestelse som vi skall äta. Hur värmer man den så den inte blir torr och hård på ovansidan men ändå genomvarm? Hur länge?

    Snälla, hjälp mig, det är min första jul som jag skall stå i köket och jag känner mig lite vilsen...

  • jas65 25 december 2009

    Hej,
    Jag brukar värma den i ugn runt 150-175 grader och tillsätta lite grädde över den. Då brukar den bli krämig och god.
    Mvh
    Anders

  • bernit 25 december 2009

    Skrivet av jas65 den 25 dec 2009

    Hej,
    Jag brukar värma den i ugn runt 150-175 grader och tillsätta lite grädde över den. Då brukar den bli krämig och god.
    Mvh
    Anders


    Och jag lägger en aluminiumfolie ovanpå:p:p

  • Mistys 25 december 2009

    Gör som ovan! Har även hänt att alla tar det dom ska ha och sen micrar var och en sin talrik. Blir bra det också. God fortsättning / M

  • FelineFelinae 29 december 2009

    Tack, snälla ni!

    Jag provade 150 grader först, med folie över, men höjde sedan till 175. Den fick serveras ljummen snarare än varm, men alla var glada och sa att den var jättegod ändå, så jag får väl anse mig nöjd :)

    Skall testa med lite extra grädde nästa gång.


    Gott Nytt År på er nu :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.