Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Induktionshäll eller glaskeramikhäll?

  • bobbora 9 augusti 2016

    Vi ska byta kök och står inför valet mellan induktionshäll eller glaskeramikhäll.
    För närvarande har vi glaskeramikhäll men det verkar som att fler och fler använder induktion.
    Kan ni råda mig?

  • Berik 20 augusti 2016

    Induktionsspisen fungerar så att det är kastrullen eller pannan som hettas upp, hällen förblir kall. Det förutsätter att man har kokkärl anpassade till induktion t.ex OBH-Nordikas kastruller och pannor. Själv har jag täckt hela hällen med bakplåtspapper så man slipper sprättande fett som smutsar ner hällen. Den fungerar kokmässigt lika bra genom papperet. För att det skall fungera måste den vara ansluten till ett jordat uttag.

  • Lena080 9 september 2016

    Hej! Induktionshäll - varje dag i veckan!!! Jag köpte min första induktionshäll för över 12 år sedan medan de fortfarande var ganska nya på marknaden för privatpersoner (och svindyra!) Kommer aldrig att välja något annat om jag har möjlighet. Bodde ett tag i en lägenhet där det var gasspis som kockar genom alla tider har lovprisat och kände Yes! Nu får jag också en sådan. Men nej, den slår inte induktionen!! När jag renoverade köket i mitt nya radhus var det första jag köpte en ny induktionshäll! Ja visst - man behöver speciella kastruller men det finns ett svenskt stort varuhus med blå kassar som säljer kanonbra kastruller i en serie som heter 365+ till mycket bra priser!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.