Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

induktionspanna till vanlig spis?

  • Jzetterberg 1 februari 2012

    Hallå alla kunniga!! Jag har en liten fråga, jag vet att man inte skall ha vanliga kastruller och pannor till induktionshäll, men hur fungerar det tvärt om? Kan man använda en sådan panna till en vanlig spis? Tacksam för snabbt svar!

    /Johanna

  • Lazzemag 1 februari 2012

    Klart som korvspad.funkar fint(Y)

  • Jzetterberg 1 februari 2012

    Tack för hjälpen!!

  • estrid1 2 februari 2012

    induktionspannor/grytor har inte så tjock botten eftersom man snabbt skall kunna sänka/höja värmen på en sådan platta.Annars funkar dessa kokredskap på alla plattor.

  • zudette 2 februari 2012

    Jag vet inte om jag sett några "särskilda" induktionskastruller - grejjern är den att man på induktionshällar bara kan använda kastruller med magnetisk botten - det har väldigt många pannor o kastruller man kan köpa oavsett vilken spis man har. Har man inte induktion så reflekterar man nog inte över det! Så svar JA - självklart!

  • Jzetterberg 2 februari 2012

    Tack alla för hjälpen! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.