Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Istället för...

  • 11 februari 2001

    Hej!Jag läste någonstans att man kan byta ut fett mot äppelmos och byta socker mot honung. Nu undrar jag om det ska vara lika mycket av varje tex om det står 50g margarin ska det då vara lika mycket äppelmos? Är det någon som vet?

  • 13 februari 2001

    Byt gärna sockret mot honung! Honung är den mest energiladdade naturprodukten vi har. Dess innehåll av druv- och fruktsocker omsätts snabbt i kroppen till bränsle för musklerna. Den bästasportdrycken gör man av ett par matskedar honung i en liter vatten. Lite pressadcitron gör smaken läskande i värmen.

  • 13 februari 2001

    DET LÄTTASTE ÄR GIVETVIS ATT VÄLJA RECEPT SOM ÄR FRAMTAGNA FÖR HONUNG. ANNARS KAN MAN BÖRJA MED ATT ERSÄTTA HÄLFTEN AVSOCKRET, OCH VILL MAN EXPRIMENTERA KAN MAN ERSÄTTA ALLT SOCKER I EN DEL RECEPT.NÄR MAN ANVÄNDER HONUNG VID BAKNING SÅ ABSORBERAR HONUNGEN FUKT, DET INNEBÄR ATT BRÖDET INTE TORKAR UT SÅ FORT.VID BAKNING GÄLLER DET ATT MINSKA MÄNGDEN VÄTSKA I RECEPTET MED 1/4 DL FÖR VARJE DL HONUNG SOM ANVÄNDSI DEGEN.MINSKA ÄVEN UNGSTEMPERATUREN NÅGOT FÖR ATT FÖRHINDRA ATT DET SOM BAKAS BRÄNNS VID.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.