Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Jättegott Potatismos!

• 2 september 2006

Alla borde få gotta sig med nåt som faktiskt är sött eller fett ibland,eller hur?Här kommer ett JÄTTEGOTT recept på ett potatismos.OBS!Innehåller ganska mycket fett!Du behöver:2 Påsar PulvermosMajonnäs*Gör så här:Börja först med att koka pulvermoset helt vanligt.När du tycker moset ser färdigt ut,så provsmaka lite först.Smakar det bra så är det färdígt.Sedan tar du en matsked och lägger i ca 3-4 överfulla matskedar med majonnäs.Om du vill äta nåt till moset så fungerar färdigpanerade Ostschnitzlar kanon!SUPERGOTT!OM NI TESTAR DETTA SÅ SKRIV GÄRNA VAD NI TYCKER!

• daamir 17 september 2007

vill ha en mer komplicerad recept till strömingsburgaee som jag kan introducera för hälsomyndigheterna tack

• 18 september 2007

Och mosar ni ner lite förvällda jordärtskockor blir det ännu bättre! :p

• daamir 11 januari 2008

Skrivet av daamir den 17 sep 2007

vill ha en mer komplicerad recept till strömingsburgaee som jag kan introducera för hälsomyndigheterna tack

• mammis 11 januari 2008

Pröva att koka med palsternacka och rotselleri i potatismoset
    Sedan när man vispar med mjölk och smör, pressa i en vitlök
    också. Jag har nog aldrig smakat ett sådant gott mos.
    Tillbehör : Glöggmarinerad lammstek med underbar sås till
    gärna morotsstavar också.

• anluk 11 januari 2008

Kan det vara gott med majonnäs i potatismos????

• mistralwind 11 januari 2008

Blir det inte mer av ett rotmos om man stoppar i palsternacka och sånt?
    iofs gillar jag det med, det var bara en tanke... sen blev allt svart... (ahahaha!)

• evaldo 11 januari 2008

Pulvermos gillar jag inte, nej tacka vet jag äkta hemgjort.

• C_Ice 14 januari 2008

Ska bara tilägga en sak om pulvermos om ni vill ha lyckat pulvermos som smakar guddomligt!!!! som tar 2 min och göra. KÖP Pulvermoset på Ö&B (överskottsbolaget) ojojoj! =) kanon!

• Amber 14 januari 2008

Måste vara hemmagjort potatismos ngt annat finns inte.....

• Kicki8 11 mars 2008

Skrivet av C_Ice den 14 jan 2008

Ska bara tilägga en sak om pulvermos om ni vill ha lyckat pulvermos som smakar guddomligt!!!! som tar 2 min och göra. KÖP Pulvermoset på Ö&B (överskottsbolaget) ojojoj! =) kanon!

Håller med(Y) Borggårdens Potatismos är jättegott när man ej har tid med att göra eget.

• guacamole 12 mars 2008

Inget pulvermos tack!

Ett extra lyxigt mos får man om man blandar i mycket riven cheddarost, en skvätt grädde och persilja.

• bernit 12 mars 2008

Skrivet av Amber den 14 jan 2008

Måste vara hemmagjort potatismos ngt annat finns inte.....

Absolut hemlagat med smör.
    Att blanda i pressad vitlök och hackad persilja är toppen !

/BÅ:p

• enAnnan 12 mars 2008

Absolut inte pulvermos.
    Det är inte gott, och en massa tillsatser säkert och mycket dyrare och saltare.

Det går lika fort (nästintill) att skala o tärna potatis, koka den mjuk och vispa med elvisp o mjölk eller med en stöt.
    Så att skylla på tiden funkar inte.

Däremot kanske man gillar pulver bättre
    :)

Med palsternacka i och vitlök. Gud vad gott.
    Eller blomkål och muskot.
    Eller bitar av broccoli o parmesan.

Jaha då blev man hungrig igen då...
    ;)

• Kicki8 12 mars 2008

Man lagar ej eget potatismos lika snabbt som man kokar upp vatten och vispar lite.:)

• enAnnan 12 mars 2008

Nej inte riktigt kanske.
    Men det går fortare än att koka ris eller pasta.

Det tar ju inte alls så lång tid som många verkar tro.

Och dessutom blir det riktigt gott
    till skillnad mot pulvret.

Men visst är det bra att det finns för alla som inte ens har 20 minuter att lägga på middagsmaten åt sig själv och sin familj...

• Lotten_J 12 mars 2008

Skrivet av Karinah den 2 sep 2006

Alla borde få gotta sig med nåt som faktiskt är sött eller fett ibland,eller hur?Här kommer ett JÄTTEGOTT recept på ett potatismos.OBS!Innehåller ganska mycket fett!Du behöver:2 Påsar PulvermosMajonnäs*Gör så här:Börja först med att koka pulvermoset helt vanligt.När du tycker moset ser färdigt ut,så provsmaka lite först.Smakar det bra så är det färdígt.Sedan tar du en matsked och lägger i ca 3-4 överfulla matskedar med majonnäs.Om du vill äta nåt till moset så fungerar färdigpanerade Ostschnitzlar kanon!SUPERGOTT!OM NI TESTAR DETTA SÅ SKRIV GÄRNA VAD NI TYCKER!

Alltså ursäkta frågan....månne jag är för trött MEN du skriver att när jag tycker moset ser färdigt ut och om det smakar bra så är det färdigt??....blir inte pulvermos automatiskt färdigt när du vispar i pulvret i det kokheta vattnet :o

• vanillalover 12 mars 2008

Pulvermos finns INTE i min värld!!
    (märks att det var en gäst som skrev det:) )
    Önskar alla en fortsatt trevlig matvecka!!
    /Marie

• MrVan 12 mars 2008

Pulvermos fins inte hemma hos oss . Min man är bäst tycker jag på hemma gjort mos. Själv gör jag på polskt sätt, det är gott men inte samma som hans :D

Trevlig dag !!!

Aga

• anluk 12 mars 2008

Skrivet av MrVan den 12 mar 2008

Pulvermos fins inte hemma hos oss . Min man är bäst tycker jag på hemma gjort mos. Själv gör jag på polskt sätt, det är gott men inte samma som hans :D

Trevlig dag !!!

Aga

Hur gör du då?? Alltså på polskt sätt. Dela gärna med dig.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.