Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kan jag frysa in kallrökt lax?

  • agda67 30 december 2010

    Vi har massa kallrökt lax över. Vill ju int ekasta den.. Kan man frysa in den? ATt man kan förstår jag=) Men frågan är väl egentligen hur den blir när man ska tina den igen..Någon som vet?

  • elleave 30 december 2010

    Det brukar inte va några problem, har inte märkt nån skillnad :)

  • agda67 30 december 2010

    Skrivet av elleave den 30 dec 2010

    Det brukar inte va några problem, har inte märkt nån skillnad :)


    Tack=))

  • maxxess 30 december 2010

    Får alltid min favorit i julklapp, en halvsida kallrökt lyngalax, jag skivar och fryser. Det brukar ändå gå åt rätt snabbt, men förra året hittade jag till min glädje ett litet paket skivad lax som hamnat under annat. Det var 4 mån efter infrysning och det smakade perfekt.

    Nu är laxen jag pratar om av bättre kvalitet än de i snabbköpen och hårt rökt, men 2-3 månader bör du kunna frysa utan problem.

  • agda67 30 december 2010

    Skrivet av maxxess den 30 dec 2010

    Får alltid min favorit i julklapp, en halvsida kallrökt lyngalax, jag skivar och fryser. Det brukar ändå gå åt rätt snabbt, men förra året hittade jag till min glädje ett litet paket skivad lax som hamnat under annat. Det var 4 mån efter infrysning och det smakade perfekt.

    Nu är laxen jag pratar om av bättre kvalitet än de i snabbköpen och hårt rökt, men 2-3 månader bör du kunna frysa utan problem.


    Tusen tusen tack för snabba svar=))

  • chrisq 30 december 2010

    (Y)går utmärkt har alltid rökt lax i frysen lätt att tina o göra något gott med

  • agda67 30 december 2010

    Skrivet av chrisn den 30 dec 2010

    (Y)går utmärkt har alltid rökt lax i frysen lätt att tina o göra något gott med


    Tack!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.