Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kastanjepuré

  • Pralinprinsessan 5 februari 2011

    Jag undrar om någon vet var man köper fryst kastanjepuré, alt konserverad? Helst på nätet eller i stockholmstrakten.
    /Gabriella

  • Camilla-R 16 februari 2011

    Hej Gabriella!
    Kastanjepuré finns både osötad och sötad på burk hos Kajsa Varg på Renstjärnas gata på Södermalm. Köpte själv en i går:-)

  • mooseella 16 februari 2011

    Cajsa Warg. Det är min favorit butik i Stockholm, där finns nästan allt.

  • The_mama97mia 16 februari 2011

    Förlåt att jag frågar här, men jag har aldrig ätit eller ens sett kastanjepuré, vad använder ni det till?

  • Najica 1 oktober 2011

    Skrivet av mama97mia den 16 feb 2011

    Förlåt att jag frågar här, men jag har aldrig ätit eller ens sett kastanjepuré, vad använder ni det till?


    Man kan bland annat använda det till en bakelse som heter "Montblanc" ( http://cannelle-vanille.blogspot.com/2008/11/montblanc-and-first-chestnuts-of-season.html ).

    Råkar det finnas kastanjepure att köpa i göteborg må tro? är det dyrt?

  • badabim 4 oktober 2011

    Jag såg det, konserverat, på City Gross. Kolla välsorterade stormarknader...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.