Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kladdkaka

  • 2 november 2000

    Jag skulle så gärna vilja ha ett bra recept på en riktigt god och kladdig chokladkaka!

  • 4 november 2000

    Jag har ett skapligt bra recept på kleetkaka.200 gram mörk blockchoklad200 gram smör eller margarin4 ägg2 dl socker2 1/2 dl vetemjöl1 tsk bakpulverSmörj en form. Sätt ugnen på 225 grader.Smält blockchoklad och smör på svag värme.Vispa ägg och socker poröst.Blanda vetemjöl och bakpulver noga.Rör försiktigt ned chokladsmeten i ägg- och sockerblandningen. Vänd varsamt ned mjölet i blandningen så smeten blir jämn och fin.Grädda i ca 15 min.

  • 5 november 2000

    Jag gjorde kladdkaka så sent som igår kväll, här är mitt recept:2 ägg3 dl socker1½ dl vetemjöl2½ tsk vaniljsocker4 msk kakao½ tsk salt100 gr smält smör el. margarinSmörj och bröa en rund form med avtagbar kant. Sätt ugnen på 175 grader.Rör ihop ägg och socker (inte vispa!)Tillsätt de torra ingredienserna.Rör till sist ner det smälta matfettet och häll ner i formen. Grädda i 25-30 minuter i mitten av ugnen.Servera med glass eller grädde!Enkelt och gott med ingredienser som alltid finns hemma!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.