Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Klimp med fläsk

  • 28 januari 2004

    Hej !När jag var lite bjöd min mormor på klimp med fläsk och löksås. Det var så gott !Men vi har inget recept på klimpen som väl närmast kanske kan liknas vid palt, kanske sörmländs palt - mormor var från Ålberga.Finns det någon där ute som har ett recept på "momors klimp" - för det är inte riktigt som palt (tror jag) så tar jag tacksamt emot det på mailadress:[email protected] och smaklig spis alla !

  • 17 april 2004

    Hej!Vet inte riktigt vad du är ute efter,om det är bara receptet på klimp eller hela rätten. Klimp var ursprungligen namnet på en frikadell, men att det sedan kommit att betyda en liten bulle av mjöl, mjölk och ägg, som kan vara smaksatt med exempelvis mandel, och som ibland används i grönsakssoppa.Här är ingredienserna till klimp i alla fall!4 msk mjölk ca 4 msk vetemjöl 1 ägg salt och lite socker

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.