Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köksbänk med möbeltassar.

  • Lange 29 januari 2008

    När vi gjorde om vårt kök passade vi på att göra en speciell bänkskiva brevid spisen. Tipset fick vi från Mat Tinas tv kök där man hade använt vagnsbult för att skapa en avställningsyta för varma kastruller och pannor. Vi valde en enklare variant med möbeltassar i metall. Det var betydligt smidigare och vi slapp borra.
    En överbliven bit bänskiva i ek blev en rejäl skärbräda efter en rejäl oljebehandling.
    Nu har jag fått en trevligt kök att jobba i med massor av egna patentlösningar för det mesta.:D

  • evaldo 30 januari 2008

    Det låter vettigt. Det saknat alltid avställningsplattser för varma grytor och kastruller i ett standardkök.,
    Vore kul med en bild på bänkskivan.

  • MammaModesty 30 januari 2008

    Detta gör mig jätte nyfiken då jag själv håller på att göra om i mitt kök (det ska bli ett riktigt gamalt bondkök) har du inga bilder eller något att visa oss?? (Y)

  • evaldo 30 januari 2008

    Skicka gärna lite bilder på din bänkskiva och ditt nya kök.
    Jag gillar nya idéer när det gäller inredning
    [email protected]

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.