Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"köksglädje"

  • styvan 28 januari 2008

    Sätta mig vid dukat bord och inmundiga det som bjuds när sambon står för matlagningen!:p:D

  • anncharlotte46 28 januari 2008

    Ja det kan vara en fredag kväll,när man lagar till något extra gott,som i fredags hade jag Fläskfilé stekta i utbankade skivor och en sås på cremefraiche vitlöksklyftor en buljongtärning,kokas skivorna läggs i sedan rostade grönsaker och klyftpotatis görs samtidigt i långpanna.
    Och så ett gott glas röttt vin till det.Dukat med servietter och levande ljus.

    Det är matglädje för mig // Ingela(Y)

  • evaldo 28 januari 2008

    Att tIllreda och prova nya spännande maträtter och se hur den växer fram så sakterliga,
    Sen att det uppskattas vid matbordet, då sträcker man på sigt lite extra.
    Kul när det blir gott och smakligt det man har kämpat med.

  • evaldo 28 januari 2008

    Att tIllreda och prova nya spännande maträtter och se hur den växer fram så sakterliga,
    Sen att det uppskattas vid matbordet, då sträcker man på sigt lite extra.
    Kul när det blir gott och smakligt det man har kämpat med.

  • MammaModesty 28 januari 2008

    att laga maten... göra något riktigt smaskens gärna till många.... baka är ocskå roligt......det är desto mindre kul att ta reda på disken... :p

  • anluk 28 januari 2008

    Att prova nya rätter. Göra lite extramys på fredag/lördagkvällen.

  • MammaIrene 28 januari 2008

    Att hitta på nya brödrecept tycker jag är väldigt roligt, o det blir ju också så spännande att smaka på. Det är verkligen inte mycket man inte kan blanda i en bröddeg......

  • lenajeanette 28 januari 2008

    Jag älskar att baka allt från småkakor till surdegsbröd.

  • pehrzonflickan 28 januari 2008

    Hälla upp ett glas vin innan jag sätter i gång med trerätters, dukar och snittsar till det hela innan matgästen kommer !

  • 28 januari 2008

    Skrivet av MammaModesty den 28 jan 2008

    att laga maten... göra något riktigt smaskens gärna till många.... baka är ocskå roligt......det är desto mindre kul att ta reda på disken... :p


    Samma här! Jag gillar att experimentera fram nåt nytt.
    Helst vill jag vara ensam i köket då.
    Det allra roligaste är när kärbon lovar att ta hand om disken och fixa till köket efter mig - hur jag än vänder till! :p

    (Fast egentligen gillar jag att diska också, men inte när jag lagt all energi och ork på mat och bak.)

  • delikat 28 januari 2008

    Att laga till något extra gott på fredag eller lördagkväll är kul. Gärna testar jag någon ny maträtt, ofta älgkött eller lax. Vin och tända ljus höjer på mysfaktorn + familjen förstås.

  • irrevirre 28 januari 2008

    Ja, jag håller med er helhjärtat här alltså!
    Fredagkväll, komma hem och öppna vinflaskan och smutta lite när man lagar mat och ha hela helgen framför sig!

  • farmoringer 28 januari 2008

    Det är ju när man ska testa nya recept men det händer både vardag som helgdag.. Man exprimenterar för fullt. Ser hur receptet ser ut och sen gör sin egen variation på det..Det är köksglädje för mig..(Y)

  • markus 28 januari 2008

    Att prova ta sig "out side the box" . Prova nya spännande ingredienser och kombinationer. Ibland går det åt helvete, men det kan likagärna bli kanonbra

  • hansdotter 28 januari 2008

    Det är extra roligt att laga till en riktigt god middag när det vankas gäster. Eller att äta nybakat bröd till frukost:D

  • FrokenLindgren 29 januari 2008

    Fredag eller lördagkväll när lusten finns och jag lagar extra gott till sambon för att jag vill skämma bort honom (och mig) smuttandes på ett glas vitt. Mysfaktor!

    Annars är det trevligt att laga god mat som man kanske inte äter så ofta en vanlig vardag och duka lite finare och kanske köpa cider på Konsum och dricka i vinglas istället för vanlig mjölk. Att få höra att vanliga köttbullar med kokt potatis, brunsås, lingonsylt och grönsallad är det godaste han ätit på länge bara för att man lagt ner lite extra på det gör underverk för självförtroendet. Man äter ju med ögonen också. :)

  • Hjotrongull 29 januari 2008

    Hemma hos oss gillar vi att laga mat tillsammans på fredags och lördagskvällar, gärna med lite gott vin till(Y) Tycker också om att baka och laga mat alldeles själv...I lördags gjorde jag tapas tillsammans med två jobbarkompisar till en liten fest som vi skulle ha. Det var både roligt och det blev uppskattat av alla:D

  • Lange 29 januari 2008

    Att ha hela barnaskaran ( 4 st ) med i kastruller och bunkar för att sedan kunna sätta oss tillsammans och äta det vi hjälpts åt att laga eller baka.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.