Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köpa kryddor var?

  • monac 10 september 2008

    Skrivet av segerwitch den 9 sep 2008

    (Y)Jag köper alltid kryddor online, biligt och snabbt, kan sitta i lugn och ro och välja vad jag vill ha,
    väldigt fina kryddor och stort sortiment(Y)(Y)

    www.borgebykryddgard.jetshop.se


    Livsfarlig sida....risken är hög att jag ruinerar mig:'(:)
    //Monac.

  • PillaL 10 september 2008

    Har en undran om något fast det inte är en krydda !!!
    Någon som vet var man får tag på konserverade körsbär ? I affärerna häromkring så räknar man tydligen coktailbären som det ! Är det samma eller ?? :(

  • boz1965 10 september 2008

    Jag brukar fynda kanonbra kryddor när det är marknad eller karneval i stan. Det finns en hel del knallar med ett sortiment som de stora matkedjorna inte ens kommer i närheten av.

  • boz1965 10 september 2008

    Skrivet av PillaL den 10 sep 2008

    Har en undran om något fast det inte är en krydda !!!
    Någon som vet var man får tag på konserverade körsbär ? I affärerna häromkring så räknar man tydligen coktailbären som det ! Är det samma eller ?? :(


    Menar du typ "inlagda i konjak"?

  • begeanka 10 september 2008

    Mitt favoritställe är www.oldenburgskryddor.se(Y)
    De brukar sälja på marknader bl.a.
    Finns massor av kryddor och kryddblandningar hos dem.:D

  • PillaL 13 september 2008

    Skrivet av boz1965 den 10 sep 2008

    Skrivet av PillaL den 10 sep 2008

    Har en undran om något fast det inte är en krydda !!!
    Någon som vet var man får tag på konserverade körsbär ? I affärerna häromkring så räknar man tydligen coktailbären som det ! Är det samma eller ?? :(


    Menar du typ "inlagda i konjak"?


    Ja ,typ så ! Det finns ju många recept där man skall använda konserverade körsbär eller körsbärssylt osv. men det enda de har att erbjuda här är ju coktailbären och de smakar ju inte ens körsbär !!!(N)

  • chennies 10 september 2009

    Hejsan:)

    Finns det någon som vet var man kan få tag i eller beställa Piffi Allkrydda i storpack?? Hittar inte ens små burkar ute längre:(

    Någon som vet??:D

  • Bumbis 10 september 2009

    Den fin på ÖB.

  • Diddi1982 10 september 2009

    Skrivet av chennies den 10 sep 2009

    Hejsan:)

    Finns det någon som vet var man kan få tag i eller beställa Piffi Allkrydda i storpack?? Hittar inte ens små burkar ute längre:(

    Någon som vet??:D


    Jag brukar hitta den på ÖB i storpack för mellan 10 o 35 kr

  • Okänd 10 september 2009

    Suveräna kryddor hittar man här:

    http://krusmynta.jetshop.se/

  • babbs 10 september 2009

    Skrivet av PillaL den 10 sep 2008

    Har en undran om något fast det inte är en krydda !!!
    Någon som vet var man får tag på konserverade körsbär ? I affärerna häromkring så räknar man tydligen coktailbären som det ! Är det samma eller ?? :(


    Kolla i hyllan för utländska varor, bland varorna från bl a forna jugoslavien, där brukar finnas burkar med inlagda körsbär,

  • kokkonst 10 september 2009

    Stockholms Eter och essensfabrik på Wallingatan bakom Norra Bantorget. De har allt och lite till.

  • Mistys 10 september 2009

    Skrivet av chennies den 10 sep 2009

    Hejsan:)

    Finns det någon som vet var man kan få tag i eller beställa Piffi Allkrydda i storpack?? Hittar inte ens små burkar ute längre:(

    Någon som vet??:D


    Jag köper piffi allkrydda i stora påsar på Willys! Ska ju ha samma sortiment i princip över hela landet!

  • Mistys 10 september 2009

    Kolla in essenserna hos Borgeby (L)

    Brukar göra sockerkaka eller muffins och sen piffa till dom med glasyr smaksatt med dessa essenser. Päron och smultron smak är mycket populära hos mig. Så kul att med enkla medel hitta på nya bakverk(Y)

  • sufly 10 september 2009

    Jag vet en bra sida som jag brukar köpa kryddor ifrån. Dom kanske inte har det du sökte men en massa andra goda kryddor. Sidan heter aromia.se

    Tycker jag att du ska kolla (Y)

  • Okänd 1 november 2009

    Vi var på julmässa i går och hittade en ny kryddbutik, den finns på nätet:

    http://www.krydderikrokus.se/hemvalkommen.html

    Vi köpte en del spännande blandningar samt saffran för 25:- påsen!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.