Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Koka potatis

  • mysigajag51 12 augusti 2011

    Skrivet av jollo10 den 12 aug 2011

    Ja ja????
    okey

  • jas65 12 augusti 2011

    Beror även på storleken hos potatisen, tror nog att mindre potatis kan fungera med induktionshäll då vattnet i kastrullen eller grytan håller sig varmt länge nog.

  • jollo10 12 augusti 2011

    Ja, lite dåligt att inte all potatis funkar på induktion,

  • Memelie 12 augusti 2011

    Vad smart! Jag tycker det är svårt att koka potatis.. den blir liksom inte lagom. Men jag ska testa det här sättet nästa gång.

  • boz1965 12 augusti 2011

    Skrivet av Bernte08 den 10 aug 2011

    Hur enkelt är det att koka potatis?!
    Mjöliga sorter spricker lätt om man inte passar noga.
    Koka upp, ta bort från plattan och ställ på korkskiva med handduk över locket. Färdigt på 20 minuter.


    Den metoden kör jag med till mandelpotatis och andra sorter som har lätt för att bli överkokta.

  • Vayzeria 15 augusti 2011

    Jo det här med eftervärme har man vetat o ,men aldrig provat på pluggen! måste fanken prövas nu när färskpotatisen börjar bli "gammal". Dessutom spricker den lite lättare. Tack & tusen bock =)

  • mysigajag51 15 augusti 2011

    Skrivet av Bernte08 den 10 aug 2011

    Hur enkelt är det att koka potatis?!
    Mjöliga sorter spricker lätt om man inte passar noga.
    Koka upp, ta bort från plattan och ställ på korkskiva med handduk över locket. Färdigt på 20 minuter.


    bla bla bla

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.