Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kokböcker - prova först köp sen

  • AngieH 14 september 2013

    Ett litet tips om ni, precis som jag, ibland köper kokböcker som ser fina ut men som sen mest samlar damm. En bra idé kan vara att låna boken på bibliotek först, och om du sen verkligen gillar den och använder den kan du köpa den. Man glömmer lätt bort det, men bibliotek köper in kokböcker med, Leila, Tina, Nigella, hela gänget! Vi var där idag och jag fick med mig en stor (och tung!) hög hem.

    http://angiehults.blogspot.se/2013/09/nar-var-du-pa-biblioteket-senast.html

  • rosatalo 15 september 2013

    Bra idé

  • matmedmeras 17 september 2013

    Ja, smart! Man sparar mycket. Det var ett tag sedan jag köpte ny kokbok. Idag är jag ägare til 20 stycken kanske, men använder de ganska ofta. Jag är ju matbloggare och ständigt på jakt efter inspiration!

  • AngieH 17 september 2013

    Skrivet av matmedmeras den 17 sep 2013

    Ja, smart! Man sparar mycket. Det var ett tag sedan jag köpte ny kokbok. Idag är jag ägare til 20 stycken kanske, men använder de ganska ofta. Jag är ju matbloggare och ständigt på jakt efter inspiration!


    Ja, jag älskar kokböcker. Men ofta är det mer för att bli inspirerad eller lära sig nåt nytt, och då kan det räcka med att låna. Fast vissa böcker har jag lånat många gånger.... dags att köpa då kanske...

  • rosatalo 19 september 2013

    Jag kan tipsa om en kokbok som har varit väldigt bra och användbar. " Fest utan stress " heter den av Barbro Lönnegren och Örjan Klein. Den är så smart med körscheman där det står hur många dagar i förväg man kan göra vad av det som man tänkt servera. För mig har den varit en oerhört stor hjälp eftersom jag har en stor släkt och vänskapskrets, så alla tillställningar brukar vara 30-50 personer. Bara med barnen på besök med sina flick-pojkvänner är vi 11 personer.

  • MosterNettan 19 september 2013

    Jag är också en stor fan av kokböcker. Det händer att jag köper en ny kokbok i bokhandel men det är väldigt sällan. Då ska det vara nåt alldeles extra. Senast var det en av Morbergs böcker jag ville ha.
    Annars köper jag mina kokböcker på Tradera. Billigt och bra. Jag vill ju också ha gamla böcker. Den här månaden har jag köpt Ät gott med Carl Butler, utgiven 1978, Krögarnas bästa mat, utgiven 1982, Kallskänksrecept från 1985 och Meny Tore Wretman från 1956.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.