Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kommande projekt i köket? Vad tänker du laga i den närmaste framtiden?

  • lena4 4 juli 2010

    Djupdykning i frysboxen och hittade röda o svarta vinbär.
    Så det blev saftkokning idag.
    Hittade en säck gammal potatis i källaren, den kan jag ju inte slänga så det står en Janssons frestelse i ugnen.

  • chrisq 4 juli 2010

    har fått lite över 7 kg högrev så imorgon blir det grytor o kalops att lägga i frysen
    hoppas inte solen skiner haha

  • erba 4 juli 2010

    Nu har jag gjort fläderchampagnen, så nästa projekt blir flädersaft.

  • miramamman 5 juli 2010

    Skrivet av mama97mia den 17 jan 2010

    Ja som det står i rubriken - vad står på agendan?
    Själv har jag en himla massa keso plötsligt i kylen och vet inte riktigt hur den ska göras rättvisa? TIps någon?

    Och vilken dag som helst ska jag koka pitepalt.

    Vad tänker du göra, men bara inte idag???


    LatmajaMia (Y)


    Lite sent nu för keson, men här på mk finns ett recept på långpannepaj, med keso mjöl oh smör i pajdegen, och det är den godaste pajreceptet jag vet. prova den nästa gång du har keso över. det är en utmärkt picnic paj oxå lika god kall som varm.
    själv ska jag göra buffemat för att testa recept till ett kalas senare i sommar.

  • lena4 6 juli 2010

    Äntligen är det gjort.
    Frostat av frysen. Så därför blir det en restpizza till middag.
    Kokat hjortron som jag hittade längst in i frysen. Inte så dumt.

  • The_mama97mia 15 juli 2010

    *puff*
    Idag provade jag matvete för första gången, blev en mkt lyckad sallad, skall göras fler ggr. Nu fick jag blodad tand o salladsmani - nu ska jag göra i ordning mindre salladsbuffé i olika lådor att ha i kylen.

    Skall göra småpajer senare ikväll med, bra att ha att ta med till stranden - denna värme tarvar att man får blöta sig minst ngn timme per dag.

  • charlottat 15 juli 2010

    måste göra en lakrits semifreddo snart, och testa fler surdegsbröd förstås.

  • The_mama97mia 15 juli 2010

    jag har i frysen en påse kammusslor - pyttesmå, typ enkronestora eller lite större.
    Dom ska jag göra ngt med, tänkte ta på spett o köra på grillen ngn kväll.

  • kekke46 16 juli 2010

    Jag ska baka Herman imorgon det ska bli spännande. Sedan fryser jag in några ämmnen till senare tillfälle. Ska också koka rabarbersaft.

  • The_mama97mia 17 juli 2010

    Tiramisu kom plötsligt högre upp på dagordningen här med, köpt savoiardikex och hittat mascarponeost!

  • The_mama97mia 24 juli 2010

    Tiramisun blev kalasgod!

    Nu har jag köpt en massa tomat o paprika, funderar på att göra färsfyllda paprikor, det var väldigt länge sen.

  • lena4 2 augusti 2010

    Äntligen har jag kokat Rönnbärsgelè.
    Plockade 4 kilo i höstas.
    Hamnat längst ner i frysen.

  • The_mama97mia 2 augusti 2010

    *wow* rönnbärsgelé, tack för att du sa det, i år ska jag nog göra det. Minst tio år sen jag gjort, jag gillar den lite bittra smaken, särskilt till viltkött.

  • sikaal 2 augusti 2010

    Eftersom jag inte får någon squash i år, är nästa projekt att sylta lite slanggurka efter min svärmors recept!

  • The_mama97mia 2 augusti 2010

    Jag blev plötsligt sugen på moussaka här, har ju en massa grönt hemma, aubergine och squash o paprika. NU tar jag upp lite färs ur frysen. Minsann.

  • Wombat04 2 augusti 2010

    Fick en våldsam längtan efter kroppkakor, men då får jag nog vänta på vinterpotatisen om det ska bli nåt att tala om! Men gott är det!

  • charlottat 2 augusti 2010

    oxå sugen på att göra rönnbärsgelé. nån nytta ska jag väl ha av rönnbärsträden som tar över min häck.. ;)

  • tojve 2 augusti 2010

    Mitt nästa projekt; Jag ska inviga en pastamaskin jag köpt! :D

  • The_mama97mia 22 oktober 2010

    Jag ska ta mig i kragen och göra palt i helgen tror jag.

  • Roggan 22 oktober 2010

    Skrivet av mama97mia den 22 okt 2010

    Jag ska ta mig i kragen och göra palt i helgen tror jag.



    Åhhh så gott! Tror att jag också ska göra det. Det värsta är när man får "paltschwiimen". ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.