Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kondenserad mjölk

  • hopetossa 28 oktober 2011

    hej

    har köpt mej en brk med kondeserad mjölk

    det jag undrar över om man kan spara den till dan efter när man kokat klart den\o/

  • LittleMissTessie 28 oktober 2011

    Skrivet av sotlugg den 28 okt 2011

    hej

    har köpt mej en brk med kondeserad mjölk

    det jag undrar över om man kan spara den till dan efter när man kokat klart den\o/


    Jag är ingen expert på det här, men vad jag har förstått så skall det vara okej att förvara kokad burk oöppnad en tid i kylen. På en bakblogg jag brukar läsa stod det att den håller sig bra i alla fall i en vecka.

  • Penne 28 oktober 2011

    Jag har kokat den, öppnat och hällt i en plastburk o sen sparat i felar dagar o det har gått bra. Vad jag förstår så är det väl ingen hit att spara saker i konservburkar?

  • nillis66 28 oktober 2011

    Så länge burken är oöppnad så kan du utan problem förvara den i kylskåp, iaf i 4-5 dagar. Om du har öppnat den så bör du hälla över kolan i en plastburk, hållbarhet som ovan. :)

  • hopetossa 29 oktober 2011

    tack för era svar nu vet jag hur jag ska göra:)

  • issa25 29 oktober 2011

    jag kokade för 1:a gången för nån vecka sen. Min kompis sa att när hon ändå kokar kokar hon flera stycken för att ha på lager. Alltså sparar hon en kokad burk i kylen upp till nån månad!
    Koka 1½-2 h för kolasås, 2-3h för kolakräm. Jag kokade 2h 20min, den blev ganska hård, men bredbar - å såå gott! Lycka till ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.