Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konserverade körsbär

  • zonale 1 maj 2008

    Är det någon som vet var jag kan köpa konserverade körsbär? Har letat på Ica Maxi som ju brukar ha det mesta men det finns inte. Tacksam för tips.:)

  • farmoringer 2 maj 2008

    Förr fanns det ju coctailbär men det kanske inte är det du menar?

  • zonale 2 maj 2008

    Coctailbär finns fortfarande, röda och gröna dock inte konserverade. Konserverade körsbär måste finnas någonstans tycker jag. Finns med i en del recept som jag sett. Retligt när jag inte har tillgång till egna körsbär längre och vill göra min körsbärspaj. Tack ändå, farmoringer.

  • starfighter 2 maj 2008

    Det brukar gå att hitta inlagda körsbär i välsorterade butiker där de har en 'delikatess'-hylla med konserverad frukt, ofta inlagd i någon spritsort. Kanske finns det fler ställen att leta på? Lycka till!

  • The_mama97mia 2 maj 2008

    Jag köpte körsbär på COOP. Typ invandrarhyllan. Det var mkt goda körsbär, icke urkärnade. Inte för söta utan fräsch smak. Det var en glasburk typ 750 ml.

  • segerwitch 2 maj 2008

    (Y) Försök med RUMTOPF, det finns recept i mat klubben, det är verkligen
    Jätte gott! Vet bara att man har ett halv kilo socker till varje kilo bär, man
    blandar olika bär ock täcker med ljus rom, sen får det stå ett par månader(Y)

  • zonale 2 maj 2008

    Tack alla som försöker hjälpa till.:) Ska titta på Coop om jag hittar de som mama97mia köpte. Rumtopf är gott, en gammal tysk specialitet men passar inte till körsbärspaj. Ha en bra helg!

  • lenajeanette 6 maj 2008

    Är nästan säker på att det kan finnas på invandrarbutiker, vi har några i Uppsala där man verkligen kan botanisera ibland hyllorna.

  • boz1965 11 september 2009

    Jag hittade inlagda körsbär när jag var på ÖoB idag. Ingen spritlag, utan helt vanliga urkärnade körsbär till dessert eller bak. Tror att burken var på omkring 750-800 g och den kostade 20.-

  • annnil 11 september 2009

    De finns i lågprisbutiker och i sk. invandrarbutiker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.