Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Konstigaste frågan, någonsin?

  • Laserjoe 11 juli 2013

    Hej på er alla glada spisaktivister!
    Kul att se att det är så många som samlas på ett liknande ställe och utbyter erfarenheter och tips. Det behövs verkligen tycker jag.

    Nu till min något udda fråga: Jag ska köpa en ny elvisp, den behöver inte stå på stativ, (Det har jag en annan som gör) Men däremot så vill jag att den ska ha så långa vispar som möjligt. Jag vet dock inte i centimeter hur långa dom normala är. Jag vet bara att det är väldigt korta vispar på den vispen jag har. Om jag tar den till en annan bunke och försöker vispa, då når oftast visparna inte längre ner än till hälften, så man får stå och bearbeta smeten man vispar hela tiden för att allt ska bli vispat. Tar jag en låg bytta så flyger allt ut. Det är så otroligt hög hastighet direkt på första läget. Kanske inte Elektrolux bästa tillverkning.

    Men men, skulle ni som läser forumet kunna vara så jättesnälla och mäta era vispat, så jag får ett hum om hur långa dom behöver vara? Det skulle glädja mig oerhört mycket.

    Jag hoppas att alla kastar sig över måttbandet och vispen nu så jag får många svar!
    Ha en riktigt trevlig helg som vi har framför oss!!

    Hälsningar
    Laserjoe

  • saga79 11 juli 2013

    Jag gjorde som så att jag köpte en ordentlig stavmixer, med dubbla vispar och de är mycket längre för de ska ju nå ner i den långsmala bunken! super enkelt att göra maräng tex!

    / Saga :)

  • Laserjoe 11 juli 2013

    Skrivet av saga79 den 11 jul 2013

    Jag gjorde som så att jag köpte en ordentlig stavmixer, med dubbla vispar och de är mycket längre för de ska ju nå ner i den långsmala bunken! super enkelt att göra maräng tex!

    / Saga :)


    Otroligt smart Saga!
    Kommer du ihåg var du köpte den och vilket märke är det på den?
    Jag började kika efter en sån men hittar ingenting... Så det bästa är ju att vända sig till källan, säger dom... :)

    /LJ

  • saga79 11 juli 2013

    Japp på Bagaren och Kocken via internet


    Electrolux Stavmixer ESTM6400
    Med tillbehör 1295

    Inte den billigaste men absolut den bästa!

    Är toknöjd med den! :)

  • Laserjoe 11 juli 2013

    Skrivet av saga79 den 11 jul 2013

    Japp på Bagaren och Kocken via internet


    Electrolux Stavmixer ESTM6400
    Med tillbehör 1295

    Inte den billigaste men absolut den bästa!

    Är toknöjd med den! :)



    Japps, nu är den beställd! Den såg ju hur fin ut som helst. den var ju dessutom dubbelt så stark som de flesta visparna man ser på marknaden, så det där blir nog jättebra. Stort TACK för din input!! Betyder mycket att få så god info!!

    /LJ

  • saga79 11 juli 2013

    Jo den är en riktig "rolls roys" och värd varenda krona!
    :)

  • LenaBE1 11 juli 2013

    Jag mätte mina vispar till elvispen och dom är 22 cm, allt som allt.

  • Laserjoe 15 augusti 2013

    Skrivet av LenaBE1 den 11 jul 2013

    Jag mätte mina vispar till elvispen och dom är 22 cm, allt som allt.


    Tack för svaret Lena!
    Jag har dock inhandlat den stavmixer som jag fick tips om först. Den var helt suverän. Mitt klart bästa köksapparatköp på väldigt länge!!

    Ha det gott alla!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.