Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Krämig pastasallad

  • 5 juni 2002

    Jag är ute efter ett recept på pastasallad som är krämig (som potatissallad). Kan ni hjälpa mej?

  • skydiver 7 februari 2012

    Blanda pastan med en burk smaksatt creme fraiche och andra favoriter du vill ha i salladen.

  • Emek 7 februari 2012

    Blanda pastan med cremefraiche, grön pesto, rödlök och paprika, smaksätt med salt och peppar. Jag brukar även ha i lite fetaost, väldigt gott.

  • familjenlundin 7 februari 2012

    Hahhaa...ursäkta, men det är schysst att ni svarar på hans/hennes inlägg10 år efter att det skrevs hahaha (kan riktigt se inom mig hur hon/han har suttit här dag ut och dag in och väntat på svar *fniss*) {laugh}

  • chantana 7 februari 2012

    Men fortsätt gärna jag vill ha lite varianter på vad man kan ha i en pasta sallad. Åker ofta på fotbollscuper och långa pass så är ganska less på de gamla vanliga.

    Har aldrig tänkt på att man kan kräma till den så det ska jag testa nästa helg då det är dax igen :)

  • carron66 8 februari 2012

    Ha,ha! Ja, riktigt roligt att frågan kom för länge sedan! Men jag har ett bra recept på krämig pastasallad, även om jag inte riktigt har koll på mängden pasta...
    Kokt pasta, spiraler.
    1 påse Estrella eller OLW dipmix, någon smak man tycker om..
    3 dl gräddfil, som blandas med dipmixen.
    Några matskedar bostongurka och en ask delade cocktailtomater. Allt blandas och serveras! Även testat med glutenfri pasta och det fick godkännt! (Y)

  • Amika 10 februari 2012

    Jättegod och enkel att göra. :)

    Kladdig pastasallad

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.