Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

krossade tomater?

  • estrid1 10 juli 2011

    Skrivet av Misty09 den 14 mar 2010

    Har en Italiensk vän som alltid använder hela tomater på burk vintertid. Han påstår att Italienare själva gör så i Italien också. Han säger att tomaterna som används till burkar är förstklassiga solmogna tomater plockade på bästa säsong och smakar såååå mycket mer än det vattniga tomaterna som finns att köpa vintertid. Han tycker vi Svenskar är konstiga som köper färska smaklösa tomater på vintern. Han har dock aldrig rekommenderat något speciellt märke {dont-know}

    .....Håller fullständigt med din vän om att "vintertomater" inte är någon hit.Jag köper krossade tomater på tetra.känns fräschare än plåt.

  • zudette 10 juli 2011

    Hittade ett tag små burkar krossade tomater på ÖB. Kanske hälften så stora som "normala" burkar. Tyvärr verkar de ha slutat med dom... De var perfekta till köttfärsåsen till 2 pers, Nu använder jag krossade tomater -vilketmärkesomhelst- prset får avgöra - använder hälften och fryser ner den andra till nästa gång - perfekt. Känner ingen skillnad på märkena. Lite kul tycker jag är körsbärstomater på burk. Köper gärna dem när jag ser dem!

  • Mistys 10 juli 2011

    Jag fryser in tomater på burk/passerade tomater om inte hela går åt till mitt recept. Går alldeles utmärkt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.