Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Krusbär...

  • GrodanOchLillebror 14 augusti 2008

    Jag har plockat in krusbär, gått igenom recepten som jag får upp om jag söker på krusbär. Men finns det ingen av er som har ett recept på krusbärsylt? :(

  • Disen 14 augusti 2008

    Detta hittade jag bland mina böcker.

    2,5 liter krusbär
    3 dl vatten
    7 dl socker

    Rensa och skölj dem.
    Koka upp vatten och socker till en lag och blanda ner krusbären. Koka i cirka 20 minuter, tills krusbären är helt mjuka och sylten tjocknat.
    Slå upp sylten på rengjorda burkar.

  • grill 14 augusti 2008

    Krusbärssylt

  • GrodanOchLillebror 15 augusti 2008

    Tusen TACK (L)

  • zonale 15 augusti 2008

    Jag tackar också. Har också krusbär som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med mer än att ha till paj.:)

  • monac 15 augusti 2008

    gjort chutney på krusbär,litrabarber,druvor & russin samt chili...det vart bra. söt/starkt syrligt.(Y)
    Tycker bara krusbär har en "svår identifierad smak" vet inte om jag tycker om dem eller inte:o

  • The_mama97mia 15 augusti 2008

    Krusbärskräm kan ju gå ned.
    Antar att man borde kunna göra krusbärslikör, men håller med monac, svårt att liksom pin-pointa smaken?

  • SDMaya 15 augusti 2008

    Krusbärskräm är otroligt gott:)(Y)

  • mmhmm 8 september 2008

    Krusbärssaft är en av de godaste safterna som finns. Har inga egna buskar men min grannes dignade och var helt fulla av bär. Frågade och de sa att de inte skulle ha dem. Blev överlycklig! Så nu har jag bunkrat upp med saft inför vintern.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.