Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kryddor

  • 9 oktober 2000

    Jag skulle vilja hitta en kryddblandningtill köttfärs som ska in i pitabröd,samt till gräddfilsdipp.Jag ska göra till 90 personer.Tack på förhand

  • 10 oktober 2000

    Jag tror att Santa Marias wokkryddblandning kan vara rätt trevlig till köttfärsen som ska till Pitabröden. Den innehåller bl.a. koriander som nog blir bra till ändamålet. Kanske lite gräddfilssås med Sweet-chili sås i hade passat till?Lycka till/Carl-Fredrik

  • 11 oktober 2000

    i matklubbens recept finns kalvfärsbullar i tomatsås (mette ankarloo) vars kryddning du skulle kunna ta. jag har själv haft den i köttfärsbullar (även om hon har kalv) med sallad, rödlök, skivade tomater och pitabröd till. det var jättegott. Kryddningen bestod bl a av kapris, parmesan, bacon och oliver tror jag. du kan ju kolla själv.en annan idé som jag testat är att göra en grekisk touche på köttfärsen med vitlök, lök, oliver och oregano. då kan man ha fetaost till pitabrödet och salladen. också väldans gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.