Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kul tema för middag?

  • 7 augusti 2000

    Hej!Jag planerar en middag och skulle vilja ha tips om något kul tema. (Inget allt för avancerat dock.) Jag har funderat på att ha något land t ex Indien eller liknande, men tycker att det verkar lite tråkigt. Hoppas någon har bättre fantasi än jag!

  • 8 augusti 2000

    Vi har faktiskt haft just en indisk fest - Indian night. Vi hade Tandoori, Naan, ris och en massa indiska specialiteter. Vi dekorerade med rökelse, plingplongmusik, turbaner, stora kläder och massor av tyger. Det var lyckat!

  • 9 augusti 2000

    Mitt bästa tips är Beduin. Givetvis måste gästerna följa temat och klä sig i stora hucklen och lakan. Ta bort soffor och bord - beduinerna sitter på golvet i en ring och äter - med fingrarna. Koka massor med klibbigt ris, blanda i gurkmeja, massor med grönsaker och kyckling och det ska vara starkt. Lägg det på en stor bricka med tidningspapper under och servera med varsin stor klick crème fraiche att doppa fingarna i innan man tar mat. Det behövs för att inte bränna sig på maten samt för att inte sticka fingarna i maten.Jag lovar, det blir lyckat!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.