Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kyckling med pasta

  • 7 juni 2004

    Söker efter ett recept med kycklingfilé, färsk pasta, bacon och rostade pinjekärnor.. Har du ett i gömmorna? Tack!

  • 14 juni 2004

    Detta kräver en grov modifiering av ett recept jag brukar servera som "mellanrätt" om jag bjuder italienskt... Men, de dumma vara modiga så jag skulle föreslå:Bryn kycklingfilén, dela den på mitten (topp/botten) och fyll den med en rejäl skiva mozarelle eller chevré beronde på hur mycket smak du vill ha. Laga klart den i ugnen. Färdig...Värm olivolja i en stor wokpanna/gryta. Lägg i strimlat bacon och "fritera" det till det får riktigt fin färg och oljan tar smak. Sleva upp baconet och lägg på papper. I oljan vräker du nu ner massor med ganska grovt hackad vitlök. När den fått färg vänder du ner färsk ruccola i mängder!Blanda ruccolan med nykokt pasta. Lägg upp på snygga tallrikar. Toppa med en kycklingfilé på varje portion. Strö över baconstrimlorna och rostade pinjenötter. Personligen hade jag slängt på lite kapris också men det kanske blir lite för salt ihop med baconet? Jag har absolut inte testat att laga detta. Fick bara en idé när jag läste kravet på ingredienser...Behöver du grader och tider får du återkomma!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.