Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lätt mat...?

  • 30 november 2004

    Matglad- javisst, men man måste ju också 'tänka på figuren' som det så fint heter... Men nu, med alla olika dieter och tips, blir man mer förvirrad än vägledd. Vad FUNKAR egentligen, och vad får man äta. Går det att laga god, nyttig mat (för mig är god mat förknippad med såser, gott bröd, kött osv...)Som det är nu försöker jag bara minimera intaget av vitt mjöl, socker och fett. Men det är svårt! Är det någon som har tips på recept, och sätt att inte äta upp sig alltför mycket. För i slutändan kvarstår sanningen- jag kommer alltid älska att laga och äta mat...!

  • 7 december 2004

    Det kanske låter trist men viktväktarna tycker jag är det enda som funkar. Man behöver juinte följa programmet slaviskt men det finns många bra tips och de har kokböcker och tabeller med uppgifter om energiinnehåll som underlättar i vardagen. Titta på deras hemsida: www.viktvaktarna.se, där finns det några recept att börja med.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.