Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lätt och billigt

  • masalo 15 juni 2010

    Hallo!
    Jag har mat torka!
    vad kan man laga till 2 små pojkar 1 och 3 år gamla till lunch resp. middag utan att bli så tjatig med "korv makaroner"???

    ALLA TIPS MOTTAGES MED GLÄDJE!!!!!!

  • ros 15 juni 2010

    {smirk}Hej!
    Jag vet inte vad dina pojkar gillar för mat, men här är några förslag
    Köttfärslimpa
    Pannbiffar med havergryn
    Plättar
    Ugnsomelett, potatismos, kyckling, ugnsbakad falukorv, korv stroganoff mm
    Lycka till!

  • Gul13 15 juni 2010

    Jag lagade och lagar fortfarande större portioner och fryser in så det räcker.
    Köttfärslimpa tex. Frys in i lagom stora mängder.
    Grytor och gratänger är perfekt.

    Ta upp och värm. Bara att koka pasta, ris, potatis eller mos till som sköter sig själv på spisen. Då kan man oxå vara lite försigkommen så maten är klar när hungern sätter in.

  • amoz 15 juni 2010

    Man kan ju göra goda soppor nu på de nya grönsakerna och stuvningar likaså. Vanlig köttsoppa eller grönsakssoppa både klar och redd, sparrissoppa, potatissoppa brukar gå hem. Likaså morotstuvning, sockerärtsstuvning och vitkålsstuvning tillsammans med t ex korv.

  • christlmaria 15 juni 2010

    Fiskfrikadeller med potatis och kall sås

    De här stekta fiskfrikadellerna kan man servera tex bara med potatismos, om inte såsen skulle gå hem hos barnen.
    Annars brukar jag bara ta lite senap i, och sen kan vi vuxna ta mer vid bordet.
    Det går att göra fiskfrikadellerna lite större, fiskburgarstorlek, och kan då serveras i hamburgerbröd.

    Medan potatisen kokar, hinner man göra fiskfrikadeller och sås= snabbmat!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.