Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Låter inte så gott, men kanske en höjdare?

  • sju 6 januari 2012

    Skrivet av mama97mia den 6 jan 2012

    men tänk en sån sak som Sniglar... det låter ju inte gott heller?
    :D


    Grodlår, komage, tunga, grisfötter i gelé... Låter inte heller gott.

  • estrid1 6 januari 2012

    Skrivet av soccermum den 6 jan 2012

    Skrivet av bitten56 den 6 jan 2012

    Det låter inte så gott med choklad i sås till en kötträtt.
    Har aldrig provat, men det kanske är jättegott.


    aningens mörk choklad och aningens pulverkaffe är faktiskt jättegoda smakförhöjare i just "köttsås" :)

    Chipotle paste (rökt chili) och en "dutt" med kakao är inte heller helt fel i "köttfärssås"

  • pihal 6 januari 2012

    Jaqg gillar att pröva nya smakkonstellationer för ibland hittar man något som är jättegott, fast visst blir det vissa bottenapp också. Här har jag ett recept som inte låter särskilt gott, men det smakar suveränt , tycker iallafall jag.
    Kolasås med senap

  • soccermum 6 januari 2012

    Skrivet av estrid1 den 6 jan 2012

    Skrivet av soccermum den 6 jan 2012

    Skrivet av bitten56 den 6 jan 2012

    Det låter inte så gott med choklad i sås till en kötträtt.
    Har aldrig provat, men det kanske är jättegott.


    aningens mörk choklad och aningens pulverkaffe är faktiskt jättegoda smakförhöjare i just "köttsås" :)

    Chipotle paste (rökt chili) och en "dutt" med kakao är inte heller helt fel i "köttfärssås"


    Absolut är kakao gott i köttfärssåsen! Jag gör egen tacokrydda och då har jag i kakao för extra fyllighet :P
    Rökt chili låter spännande :)

  • soccermum 6 januari 2012

    Skrivet av pihal den 7 jan 2012

    Jaqg gillar att pröva nya smakkonstellationer för ibland hittar man något som är jättegott, fast visst blir det vissa bottenapp också. Här har jag ett recept som inte låter särskilt gott, men det smakar suveränt , tycker iallafall jag.
    Kolasås med senap


    Sparade direkt-detta låter verkligen inte gott men jag tror dig och är jättetaggad att prova den! *spännande*

    Meen :( Hittar inte ditt recept på krusbärsmousse...

  • Erajscha 7 januari 2012

    Skrivet av jas65 den 6 jan 2012

    Skrivet av boz1965 den 6 jan 2012

    Polkagrisköttbullar (jo, det finns faktiskt ett sånt recept här) tilltalar mig inte alls. Jag har aldrig testat, så jag vet inte om det kanske trots allt är gott, men jag kommer med största sannolikhet aldrig att laga dem. Men å andra sidan använder britterna mynta till en del maträtter så...


    Lamm rätter skall smaka bra av typ mint sås men har aldrig testat, men smakerna kanske gifter sig??


    Lammstek med myntasås är riktigt gott faktiskt. jag brukar ha svårt för lamm men myntasåsen får det att lyfta!

  • amoz 7 januari 2012

    Skrivet av sju den 6 jan 2012

    Det här såg jag för länge sen på Halv åtta hos mig och har liksom aldrig glömt. Det lät inget vidare med bananfisk: http://www.recept.nu/1.306515/rigmor_sunkler_rohm/varmratter/fisk/bananfisk


    Jag har också ett recept med fisk och bananer som kanske inte låter gott men är det.

    Curryspätta med bananer

  • MatAnders 7 januari 2012

    Skrivet av soccermum den 7 jan 2012

    Skrivet av estrid1 den 6 jan 2012

    Skrivet av soccermum den 6 jan 2012

    Skrivet av bitten56 den 6 jan 2012

    Det låter inte så gott med choklad i sås till en kötträtt.
    Har aldrig provat, men det kanske är jättegott.


    aningens mörk choklad och aningens pulverkaffe är faktiskt jättegoda smakförhöjare i just "köttsås" :)

    Chipotle paste (rökt chili) och en "dutt" med kakao är inte heller helt fel i "köttfärssås"


    Absolut är kakao gott i köttfärssåsen! Jag gör egen tacokrydda och då har jag i kakao för extra fyllighet :P
    Rökt chili låter spännande :)


    Var inte rädd att pröva lite mörk riven choklad nästa gång du gör en chili det höjer smaken jag lovar.

  • almerase 7 januari 2012

    Krusbärsmousse:
    http://www.tasteline.com/Recept/Krusbarsmousse

  • Roggan 7 januari 2012

    Vitlöksglass låter kanske inte heller klingar så bra i mångas öron. Har gjort det flera gånger, men det var några år sen nu. Är jättegott med chokladdoppade honungsvitlökar och jordgubbsås.

  • boz1965 7 januari 2012

    Skrivet av mama97mia den 6 jan 2012

    men tänk en sån sak som Sniglar... det låter ju inte gott heller?
    :D


    Alltså, det smakar i stort sett bara vitlök, så på det viset är det inget större fel på sniglar eller escargots. Det är gummikonsistensen jag inte riktigt kan komma överens med. Samma med bläckfisk, smaken är god med konsistensen lämnar övrigt att önska.

  • pihal 7 januari 2012

    Skrivet av soccermum den 7 jan 2012

    Skrivet av pihal den 7 jan 2012

    Jaqg gillar att pröva nya smakkonstellationer för ibland hittar man något som är jättegott, fast visst blir det vissa bottenapp också. Här har jag ett recept som inte låter särskilt gott, men det smakar suveränt , tycker iallafall jag.
    Kolasås med senap


    Sparade direkt-detta låter verkligen inte gott men jag tror dig och är jättetaggad att prova den! *spännande*

    Meen :( Hittar inte ditt recept på krusbärsmousse...


    Kul att du tyckte det lät spännande. Här kommer receptet på moussen.
    Mousse av röda krusbär

  • The_mama97mia 7 januari 2012

    Silltårta... Har lagat matjestårta flera ggr till midsommar och den är underbar, men inte låter det gott inte...

  • Thaleia67 7 januari 2012

    Skrivet av TTJ den 6 jan 2012

    Surströmmingslåda i ugnen. Älskar surströmming men den ska ätas kall på traditionellt vis tycker jag. Kan inte tänka mig att tillaga den i ugnen....men vissa menar ju att det är gott


    Min mormor brukade göra surströmmingslåda. Å då kom alla hennes 5 syskon som flugna ur en raket. Så de gillade de verkligen. Ja har inte provat då ja inte gillar surströmming.

  • Thaleia67 7 januari 2012

    Skrivet av boz1965 den 7 jan 2012

    Skrivet av mama97mia den 6 jan 2012

    men tänk en sån sak som Sniglar... det låter ju inte gott heller?
    :D


    Alltså, det smakar i stort sett bara vitlök, så på det viset är det inget större fel på sniglar eller escargots. Det är gummikonsistensen jag inte riktigt kan komma överens med. Samma med bläckfisk, smaken är god med konsistensen lämnar övrigt att önska.



    Vitlöksgratinerade sniglar har ja ätit flera gånger på en restaurang. Suupergott!

  • svengelsk 7 januari 2012

    Skrivet av soccermum den 6 jan 2012

    Om man inte såg bilden eller läste förklaringen så skulle denna tårtbotten inte vara lockande att baka..
    Vivis svamptårta

    Eftersom jag bakat den så förstår jag exakt vad man syftar på, men ändå-namnet lockar inte ;)


    Sockerkaka heter ju sponge på engelska. Sen har vi ju också Toad in the hole, som är en vardaglig korvpannkaka.

  • pihal 7 januari 2012

    Gryta med bäverkött åt jag på restaurang i Dalsland en gång, fast då visste jag inte att det var bäverkött annars hade jag nog inte provat. Smakade faktiskt gott.

  • monstertessa 7 januari 2012

    Rökt älghjärta har ju inte precis gjort så att det vattnas i min mun, utan att jag för den delen ens smakat! (A) Men förra året så testade jag, under stoor skepsis, men ååhh så gott det var!

  • JennyMariaBrandstrom 7 januari 2012

    Banan kaviar, jag har provat och nej gör inte det!{messed}

  • soccermum 7 januari 2012

    Skrivet av pihal den 7 jan 2012

    Skrivet av soccermum den 7 jan 2012

    Skrivet av pihal den 7 jan 2012

    Jaqg gillar att pröva nya smakkonstellationer för ibland hittar man något som är jättegott, fast visst blir det vissa bottenapp också. Här har jag ett recept som inte låter särskilt gott, men det smakar suveränt , tycker iallafall jag.
    Kolasås med senap


    Sparade direkt-detta låter verkligen inte gott men jag tror dig och är jättetaggad att prova den! *spännande*

    Meen :( Hittar inte ditt recept på krusbärsmousse...


    Kul att du tyckte det lät spännande. Här kommer receptet på moussen.
    Mousse av röda krusbär


    Tack =) Jag letade på K som i krusbär i din receptsamling {embarrassed}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.