Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lemon curd, går den att frysa?

  • Tiol 27 mars 2009

    Hej Ni alla matglada!

    I dag har jag gjort en sats lemon curd,( citron, socker, ägg, och lite smör) skulle egentligen ha den till muffins som fyllning, men av någon anledning gjorde jag andra muffins i stället. Så nu har jag ett par dl lemon curd som jag inte vet vad jag skall göra utav .Ja, jag vet att den håller sig 1 månad i kylen, i glasburk, men det är ju lite svårt att veta också vad jag skall / kan använda den till.
    Bra förslag tages tacksamt emot.

    Är det någon som har ett bra muffinsrecept där man kan ha just lemon curd som fyllning, så att den intensiva och goda smaken av citron passar ihop med just rätt muffins?
    Hoppas ni har bra ideèr.
    kram........Tiol

  • Eery 27 mars 2009

    eee kanske på rostat bröd... eller naturell med sked...
    eller som fyllning i en rulltårta,,,,

  • Kicki8 27 mars 2009

    Lemon curd passar mycket bra till jordgubbar se tårtan nedan.
    Även på scones.
    Leta här på matklubben finns massor på lemon curd.
    Marängtårta med lemoncurdgrädde och jordgubbar

  • Jilliii 27 mars 2009

    hej, jag har också några dl nu.. men jag har det till scones! har alltid haft det.. haha jag har funderat på o göra muffins..

  • Maahl 27 mars 2009

    Jag har fryst min citruscurd och det gick mycket bra. Vet dock inte hur länge den håller sig i frysen, den är fortfarande mjuk när den är fryst.
    Malins citruscurd
    :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.