Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lipton IceTea

  • maltes_matte 30 juni 2009

    Hej alla glada! :D

    Visst är det helt underbart med sol och värme. Något som jag ser framemot varje sommar är att blanda till icetea. (Y)Men jag hittar det inte längre?! Fanns förr som pulver från Lipton, någon som sett eller vet var man kan köpa det?

    Soliga hälsningar! (H)

  • popik 30 juni 2009

    Jo det finns fortfarande, jag brukar köpa det på ica och de brukar stå på hyllan bland saften.

  • Mellanbellan 30 juni 2009

    Jag köpte det idag, citron, mango och persikosmak, på ICA. 7.90 st och stod bland läsken

  • anneli1989 30 juni 2009

    så satans gott!

  • idea_ 30 juni 2009

    Hmm, gillade det när jag var yngre, men nu gillar jag hemgjort iste bättre. Speciellt det gjort på rött te.

  • kajsa36 30 juni 2009

    köpte precis i dag oxå på Willys då var påsarna vid saften..

  • Mellanbellan 30 juni 2009

    Snälla idea, skriv in hur du gör bland dina recept så ska jag prova också. (Y) Tack på förhand

  • idea_ 30 juni 2009

    Skrivet av Mellanbellan den 30 jun 2009

    Snälla idea, skriv in hur du gör bland dina recept så ska jag prova också. (Y) Tack på förhand


    Har just lagt in ett recept på detta :p Iste
    Hoppas det ska smaka :D

  • Mellanbellan 30 juni 2009

    Tack, det kommer det säkert att göra. Är nu sparat i min kokbok och jag kommer snart att göra det:p

  • markus 1 juli 2009

    Kommer ihåg för ca 15 år sen ett iste på burk som hette Liptonice, som var kolsyrat... Sjukt gott och svalkande

  • githg 1 juli 2009

    Skrivet av markus den 1 jul 2009

    Kommer ihåg för ca 15 år sen ett iste på burk som hette Liptonice, som var kolsyrat... Sjukt gott och svalkande


    Det kommer jag också ihåg. Älskade den.

  • crollan 1 juli 2009

    Om jag gör eget iste så brukar jag blanda i en skvätt apelsinläsk.
    Det är smaskens ! :)

  • marsha73 1 juli 2009

    Ett tips på eget "Ice tea";
    Man kan använda det te man tycker om, föredragsvis med fruktsmak. Jag kör ett grönt te med mango. Sedan blandar jag teet med juice (mango apelsin använder jag) saft eller nektar, kyler det och: voila! Supergod törstsläckare. För att det ska likna ett recept:
    5 dl te
    2 dl juice eller saft.
    Kyl, garnera med citronskivor och njut!!! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.