Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

majonnäs

  • elsa-nilsson 23 november 2013

    Finns det någon smart person som kan svara på en sak som jag undrar mycket över:jag gör alltid min egen majonnäs(tycker att färdigköpt inte är något vidare)Jag vispar med en vanlig hand-elvisp.Jag vill inte skryta,men jag har ALDRIG misslyckats!Men nu till min undring:Jag har prövat på att göra den i mixer eller med stavmixer.Det är lögn!!! att undgå att den skär sig!Varför i all sin dar?Det är ju en faslig fräs på de där mixerna,det borde väl vara perfekt för majonnästillverkning.Idag gjorde jag ett nytt försök,såklart skar den sig.Jag gjorde om den efter konstens alla regler,tog ny äggula och droppade i det skurna eländet.Resultat:Skuren sörja!Fick återgå till min gamla metod.Det är inte alls svårt,jag gör gärna på det sättet,men jag vill veta varför i all sin dar det misslyckas med mixer.Det retar mig bara att inte fatta varför.Snälla någon,ta mig ur denna ovetskap!
    Kramar!Elsa

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.