Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Majskyckling

  • 31 januari 2001

    Hejsan!Jag har hört så mycket om hur gott det är med majskyckling, nu har jag köppt en men vet inte hur jag bäst ska tillaga den. Hjälp

  • 3 februari 2001

    Du gör inte annorlunda än med andra kyvklingar, men majskycklingen är baa uppväxt på majs och smakar därför mcket bättre. Eftersom det är så mycket smak i den behövs inte alltför starkrika tillbehör.

  • 16 februari 2001

    Grillad majskycklingklubba med majs, äpple- & curryris!4 kycklingklubbor, ca 200 gr. (går bra med vilken kyckling som helst)2 majskolvar, eller majs på burk1 msk curry och ett rivet äpplejasminris till 4 personer.2 äggGrilla eller stek majsklubborna, stek färdigt i ugn.Stek det kokta riset med ett rivet äpple, lite, lite curry (1 msk) och låt detta sedan småputtra ett par minuter.Rör om noga hela tiden, avsluta med ett att röra i de två äggen i riset samt den kokta majsen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.