Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Måla påskägg

  • marinkovic 20 mars 2008

    (L)
    Jag älskar att måla påskägg.Brukar blåsa ur äggen & måla dem,eller så stryker jag på lacklim & sätter dit vackra servetter i mindre bitar på.Man kan också ta gamla tygbitar ska vara tunt vira dem runt äggen fäst med sytråd,när man kokat dem har tygets mönster fastnat på äggskalet.

    Men man kan också doppa ägget i okokt ris,snurra runt hushållspapper eller tyg som fästes med tråd tex.koka sedan äggen som vanligt med gul el rödlöks skal riset gör mönster på det gula eller röda ägget.

    JAG vill gärna ha lite nya tips på äggmålning,dock inte med färgkritor eller vattenfärg det är lite för "lätt".

    GLAD PÅSK TILL ALLLAAAAAA I KLUBEN !(L)

  • marinkovic 20 mars 2008

    :'(
    ops!
    Man ska givetvis doppa ägget i vatten innan man doppa det i okokta riset ! Sorry !:(

  • styvan 20 mars 2008

    Låter jätttekul men tyvärr är jag ingen ägg-konstnär själv!:p Ska bli intressant att se om det finns andra sätt att fixa till äggen på....(Y)

  • anluk 20 mars 2008

    Är inte heller så pysslig av mig................Men det blir fint när andra gör det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.