Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Många citroner

  • 123Linnea 5 juni 2011

    Vi har en massa citroner hemma. Det finns recept på inlagda citroner här på MK, men det känner jag inte för. Vad finns det mer med en drös citroner i??

  • arokar 5 juni 2011

    Hej du kan göra god citrondricka.

  • 123Linnea 5 juni 2011

    Att jag inte tänkte på det!

    ... men uj, uj, uj vad mycket socker!!!

  • KimOfDrac 5 juni 2011

    Citron cheesecake? Bara att förvara i frysen sen :)

  • The_mama97mia 5 juni 2011

    Sorbet???

  • belethfiniel 5 juni 2011

    Vi brukar köra skivor och frysa in senare så har man till citron vattnet :D

  • The_mama97mia 5 juni 2011

    Skrivet av belethfiniel den 5 jun 2011

    Vi brukar köra skivor och frysa in senare så har man till citron vattnet :D


    Bra tips? Det funkar?
    (Y)

  • anluk 5 juni 2011

    Den här citrondrickan kan jag verkligen rekommendera.

  • 123Linnea 5 juni 2011

    Tack för förslagen! Smart med att skiva ner och frysa in! Får nog prova både sorbet och dricka. Kanske cheesecake också - men jag vet inte om jag kan ha så mycket onyttiga saker i frysen utan att gå upp en massa i vikt i sommar...

  • belethfiniel 5 juni 2011

    Jo det funkar men man får itne sätta så mycket i samma påse för de fryser ju ihop dock men de smälter ju isär nästan direkt :D

  • irrevirre 6 juni 2011

    Jag säger bara ...... Lemoncurd:-) älskar lemoncurd!

  • Cassiopeya 6 juni 2011

    Skrivet av irrevirre den 6 jun 2011

    Jag säger bara ...... Lemoncurd:-) älskar lemoncurd!


    (Y)

  • aklaakla 6 juni 2011

    Makrosvin!

  • The_mama97mia 6 juni 2011

    Flädersaft - kräver rätt mkt citroner! Flädern blommar väl nu?

  • Diddi1982 6 juni 2011

    Gör citronvatten, saft, ha i maten, som tillbehör till maten eller gör saft av andra bär och frukter...brukar vara rätt mycket citron som ska vara med trots att saften ska göras på andra bär och frukter har jag märkt. Eller gör cheesecake med citronfromage, sockerkaka, muffins eller annat gott som du kan smaksätta med citron.

    Tror du kan ta i princip vilket recept som egentligen och tillsätta citronsaft eller citronens fruktkött i för att det ska ge smak. Pröva dig fram med dina egna favoritrecept och vem vet, kanske hittar du ännu ett som blir en ny favorit hos dig eller andra :-) Lycka till!

  • The_mama97mia 6 juni 2011

    Kom på en grej till, jag brukar köra citronhalvor på grillen, blir så gott att pressa ur den varma saften över köttet eller vad som grillats.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.