Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat fläckar?? Ettrig banan..

  • Jilliii 30 mars 2009

    det har ju lite med mat att göra..
    nu till min fråga:

    Hur får man bort bananfläckar??
    dotter på 7 månader äter det gärna, men de e ju inte direkt så att allt hamnar i munnen.

    o de går INTE bort!:@



    o så även, sambons vita tröj/jacke spillde han kaffe på,,, hur får man bort??

  • anluk 30 mars 2009

    Bananfläckar är supersvårt. Har du provat med Vanish?? Det tycker jag funkar på det mesta.

  • Lotten_J 30 mars 2009

    Jag får bort alla fläckar med galltvål.....finns att köpa i vissa ica-butiker, hemtex o vissa färgaffärer....den är outstanding.....

  • Jilliii 30 mars 2009

    skrubbar man med galltvålen eller? o sen tvättar? lilltjejens sötaste guls sparkdräkt e fläckad :'(

  • MissLo 30 mars 2009

    När min lilla sölgrisdotter var liten så sprayade jag alla fläckar med TaBort innan jag tvättade dem i maskinen. Spraya och gnid försiktigt på fläcken och sen in i maskinen. Fungerade på alla fläckar och jag lovar att det var mååååånga fläckar :)
    Nu är hon vuxen men jag har ändå införskaffat en galltvål för ev. andra fläckar men jag har inte testat den ännu. Har hört att denna tvål skall uträtta underverk.
    Här finns en mycket bra länk för diverse fläck- och luktborttagning och lite annat.

    http://www.dopguiden.se/gordetsjalv/husmorstips.html#847

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.