Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat på tåget!

  • Wienna 20 juli 2009

    Hej!

    Jag pluggar i Lund och pendlar varje dag med tåg från Helsingborg. Jag brukar enbart ha morgonlektioner vilket gör att det blir lagom att äta lunch på tåget. Men vad ska jag ta med mig?


    Finns det nåt mer som kan ätas kallt förutom sallad, fruktsallad och baguetter!?

    Hjälp!

    / WIenna

  • premier69 21 juli 2009

    Potatissallad =)

  • Bumbis 21 juli 2009

    Pannkakor eller varför inte varma koppen, ta med en termos med varmt vatten och blanda direkt i koppen.

  • boz1965 21 juli 2009

    Varför inte göra iordning ett par smörgåsar kvällen innan, slå in i folie och äta på tåget? Eller en god gryta i mattermos. Det är perfekt att ta med sig från dagen innan. Grytor och soppor blir bara bättre dagen efter. Jag pendlade själv Landskrona - Köpenhamn till och från jobbet under tre års tid och det gällde att vara uppfinningsrik om man inte skulle tröttna på att äta om morgonen. Att äta frukost klockan fem på morgonen är uteslutet för min del. Vid den tiden mår jag illa bara jag tänker på mat, så det fick bli på tåget istället, någon timme senare. På kvällen, vid hemfärden, blev det dessvärre oftast nånting från McD på Hovedbanegården, KFC eller Burger King vid Rådhuspladsen. Någon gång, om jag hade lite extra tid på mig smet jag in om Irma i Rådhusarkaden och köpte en god sallad med pasta och kött och en Sort Guld att skölja ner maten med. :p

    Det är egentligen bara din egen fantasi som sätter gränser.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.