Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Meny?

  • 14 januari 2001

    Hej!Jag undrar om det är någon som har ett förslag till en tre rätters middag som jag kan bjuda min flickvän på.Det vore jätte snällt om någon svarade innom en snar framtid, så att jag hinner förbereda lite!Tack på förhand!

  • 15 januari 2001

    Hej, trevligt med 3-rätters! Mitt förslag som är relativt enkelt att göra är;? Rödbetscarpaccio med getostkräm till förätt (receptet har jag lagt in i Matklubben kokbok). Servera med ett frisk vitt vin eller ett glas ljust öl.? Grillad kycklingfilé med idahopotatis (bakpoatis, skivade , lätt kokta och sedan med olivolja + timjan in i ugnen).Strö på gourmetsalt vid servering. Gör en kall sås till med lätt creme fraiche, vitlök, pressad lime, lite sambal, salt & peppar. Eller bara ha lite rödpesto att servera till. Gör en härlig grönsallad med frieésallad, rucola, coctailtomater, lite skivad rödlök, oliver. Hälls lite olivolja & vinäger på. hyvla lite färska parmesan över salladen.- Hallonsoppa (även den har jag lagt in i kokboken).Lycka till! /Heidi :-)

  • 17 januari 2001

    De flesta flickor tycker om pesto och annat italienskt.Jag tycker att du börjar med en soppa. Sedan fyller du kycklingbröst med vitlök, parmesan och basilika eller pesto. Servera med saffranspasta, strimlade grönsaker och champinjoner. Till efterrätt är något chokladigt givet, mousse, kaka eller glass.J

  • 18 januari 2001

    Jag tycker ni ska laga mat tillsammans! Korka upp en flaska vin och ha det lite mysigt! Köp lite frädigt tilltugg, marinerade tomater, vitlökar och kaprisbär. Eller gör en god tapenade och skeda på baguette. Tugga medan ni lagar pasta! Gör en italiensk tomatsås med basilika och massor med vitlök. Servera till spagetti och bröd.Avsluta med ost, gorgonzola, getost och brie.Ha det rikigt mysigt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.