Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Middag för en?

  • AlmaIsabella 14 januari 2011

    Hejsan :)

    Jag är uppväxte i en stor familj och van att laga mat till många.

    Nu är jag sambo och min kille äter för 3 {cute}
    Vi har ofta vänner över och det blir mycket stora middagar.

    I helgen kommer jag vara ensam och är helt ställd över vad jag skall laga för mat. {starving} Har ni några tips för en mysig fredag och trevlig lördagsmiddag för en?

    Tack för hjälpen.
    Alma Isabella :DD

  • Erajscha 14 januari 2011

    Antingen gör du som många ungkarlar - steker en köttbit och då kan du ju göra dig en smaskig sallad till , t.ex. en avocado, fetaost, babyspenat och annat gottigt - eller så kan du ju woka lite färska grönsaker, kött av valfri sort och nudlar. Wok brukar faktiskt bli bättre när man inte har så mycket i wokpannan. :-)


    Jag gillar det faktum att du försöker göra något extra mysigt när du är ensam hemma :-)

  • Rebeccako 14 januari 2011

    Gör en pasta sås på ädelost och koka upp bandspagetti! super gott och drick det röda vinet il conte!:D mmmm

  • AlmaIsabella 14 januari 2011

    Jag var faktiskt inne på pasta idag. il conte är för tillfället mitt favortvin så det kan inte bli bättre :)
    Jag är dock jätte dålig på ostar. Måste man köpa en fin ost eller finns det något billigar som går att andvända i såser?

    En god wok till en härlig lördagskväll låter inte helt fel.

    Ja man måste pass på när man är själv. Jag har köpt lite vin och planerar en mysig dag med ansiktsmask och mjukisbyxor.

    Tack för tipsen.

  • 7201 14 januari 2011

    Jag skulle baka mig en Pizza (Calzone m. vitlök) inbakad

  • The_mama97mia 14 januari 2011

    Om jag ska lyxa och äta själv så blir det trist nog kanske räkor och vitt vin, baguette och sallad....

  • Cassiopeya 14 januari 2011

    När jag lagar mat till mig själv brukar det bli en bit lax i ugn med någon sås till. Gärna bakad potatis och lite härliga grönsaker också, som till exempel broccoli.

    En god vegetarisk wok är vitkål, färsk broccoli, morot, paprika. Woka och krydda med lite ingefära, soja, färskpressad citron. Smaskens till lax.

    Hämtmat är också en favorit, och då allra helst sushi :p Eller kinamat ;)

  • Rebeccako 14 januari 2011

    Angående osten, så finns det att köpa på vilken affär som helst, jag brukar göra på kvibilles ädel på 45 %:) Tror den kostar 20 kr runt omkring. jätte gott! smält ner osten på låg värme och tillsätt creamfreiche, peppar och salt! mums!:D enkelt också

    det verkar som att det är fler än jag som gillar det vinet! Så otroligt lätt att dricka.. Lite farligt kanske, hah =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.