Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Missfärgade förvaringsburkar

  • Lotten_J 5 april 2008

    Nu är jag less att se att vissa av mina plastburkar där jag förvarar matrester blir missfärgade. Speciellt fula blir de av tomat verkar det som. Är det någon som vet några förvaringsburkar i plast som inte blir missfärgade? Har till och med Tupperwareburkar som blivit röda och fula invändigt. Finns något knep att få bort detta?

  • monel 5 april 2008

    Hörde häromdagen att man inte ska använda varmt vatten utan skölja ur dem i kallt, men jag vet inte om det hjälper.

  • zudette 5 april 2008

    Har hört om tuperaware att man ska skölja dem i kallt och låta burken stå en stund med kallt vatten innan disk just när man haft tomat i dem. Jag har nog gjort just så och jag tycker att det fungerat!

  • Lotten_J 5 april 2008

    Jag har provat allt tycker jag men kanske gjorde man inte detta från allra första början så jag slänger burkarna så fort dom ser missfärgade ut :'( och det är kanske ingen billig lösning

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.