Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Misslyckad Paella, Hjälp

  • 29 maj 2005

    Hej, är det någon som kan hjälpa mej? Jag har gjort paella som blev för syrlig, affären hade slut på sin surimi i lake och sa at det närmaste var mild yoghurt som jag köpte och använde men det blev för syrligt. Är det någon som kan tipsa mej hur jag får bort den syrliga smaken? Jag har massor kvar av paellan.Tackar på förhand.

  • evaldo 12 november 2007

    Misslyckad paella.
    Det anda jag kan tänka mig att göra med din paella är att blanda ner majonnäs, ej fettfri, eller vispad grädde för att få minskad syrlikhet.

  • monac 26 november 2007

    oj oj oj ,tror din butik var ute & cyklade???!!!!! Du skulle ha s.k. "crab-fish" i lake till din paella....var kom yoghurten in?Skippa den nästa gång.
    :o saffran,skaldjur & kyckling ,paprika,ärtor. Det är ju spaniens svar på pytt i panna"!(Y)lycka till.

  • anluk 26 november 2007

    Låter som monacamilla har helt rätt! Paella är väldans gott!!!!!(Y)

  • ThomasP 26 november 2007

    vVarken majonäs eller yougurt hör hemma i en paella inte ens 29 maj 2005//Thomas

  • monac 27 november 2007

    Skrivet av Tpersson den 26 nov 2007

    vVarken majonäs eller yougurt hör hemma i en paella inte ens 29 maj 2005//Thomas

    är det ett riktigt björnhuvud eller en atrapp? Får man skjuta björnar hur som helst?

  • nettans 27 november 2007

    Oj ja det låter lit som du är "ute och cyklar", det ska inte vara geggigt alls i en paella. Lägger in ett recept här med räkor och kycklig. LÄgger det även som ett recept. Lycka till!!!


    Paella

    En färgstark och festlig paella. Laga och servera den gärna i en stor wok.

    Ingredienser 4-6 port

    1 gul lök
    2 vitlöksklyftor
    smör
    1 pkt saffran, 0,5 g
    2 1/2 dl avorioris
    5 – 6 dl vatten
    3 msk konc kycklingfond
    500 g stora räkor med skal
    1 paprika
    3 tomater
    1 grillad kyckling
    1 burk musslor, 250 g
    2 – 3 msk kryddat smör, chili&lime
    1/2 dl grovhackad persilja

    Gör så här

    Skala och hacka löken och vitlöken. Fräs i smör i en tjockbottnad, stor gryta eller wok. Rör i saffran och ris. Häll på vatten och fond. Låt riset koka på svag värme under lock ca 20 min. Skala räkorna, men spara några oskalade till garnering. Kärna ur paprikan. Skär paprika, tomater och kyckling i bitar. Låt musslorna rinna av. Rör ner kryddat smör i klickar i riset och ev mer vatten. Lägg ner kyckling, skaldjur och grönsaker. Lägg på locket och låt allt bli varmt. Strö över persilja.

  • ThomasP 27 november 2007

    Skrivet av monacamilla den 27 nov 2007

    Skrivet av Tpersson den 26 nov 2007

    vVarken majonäs eller yougurt hör hemma i en paella inte ens 29 maj 2005//Thomas

    är det ett riktigt björnhuvud eller en atrapp? Får man skjuta björnar hur som helst?



    Jo det är en riktig björn som jag sköt nu i höst och vi har licens i västernorrland på 15 st//Mvh Thomas

  • Silversurfaren1 1 juli 2013

    Detta recept använder jag mig av lyckat varje gång, haft bjudningar på 60 pers inte en enda har klagat!
    Undrar du något meddela mig!!!!
    mvh

    • 1 tablespoon olive oil
    • 1/2 (4 pound) whole chicken, cut into 6 pieces
    • 1/2 (2 pound) rabbit, cleaned and cut into pieces
    • 1 head garlic, cloves separated and peeled
    • 1 tomato, finely chopped
    • 1 (15.5 ounce) can butter beans
    • 1/2 (10 ounce) package frozen green peas
    • 1/2 (10 ounce) package frozen green beans
    • Salt to taste
    • 1 teaspoon mild paprika, or to taste
    • 1 pinch saffron threads
    • Dried thyme to taste (optional)
    • Dried rosemary to taste (optional)
    • 4 cups uncooked white rice, or as needed

  • Cassiopeya 1 juli 2013

    Härligt med en tråd från 2005 som väcks till liv lite nu och då när det passar {lashes}

  • Silversurfaren1 4 oktober 2013

    zz

  • evaldo 4 oktober 2013

    Paella.
    Hej det enda du kan göra är att kasta paellan och göra en ny,. För förslka rolla bort den misslyckade smaken blir omöjligt till slut.
    Mvh evaldo

  • Silversurfaren1 5 oktober 2013

    smaken är som baken

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.