Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mixer?

  • frucaos 27 oktober 2010

    Vår mixer gick sönder idag - eller, rättare sagt, behållaren sprack. Funderar på vad vi ska skaffa istället - har den mest till smoothies (gärna jordgubb, och de är STENhårda som frysta) men även till att mixa soppor.
    Tittar lite på en Kenwood Kmix BLX51 - någon som har den och kan komma med kommentarer? Den är ju rätt dyr, så det är bra om den lever upp till förväntningarna.
    Vår gamla var en OBH nordica chili, som jag (som den kvinna jag är) köpte för att jag älskade färgen ... Vill gärna ha en med fler hastigheter, och som gärna är lite mer tystgående.

  • Cassiopeya 27 oktober 2010

    Har du provat stavmixer? Det tycker jag är oslagbart, funkar till smoothies, sopor mm. Jag använder min ganska ofta. Har två, en som går att dela i två delar, perfekt då man kan diska den ordentligt, och en som inte är isärtagbar, den funkar också, men den första är klart bättre. {beauty} Hoppas det finns något annat som har en Kenwood och kan tipsa om det ;)

  • frucaos 28 oktober 2010

    Har en stavmixer, tycker de kompletterar varandra bra. Men att använda den till en rejäl laddning smoothie ... tror inte den orkar!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.