Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

mjölkfri mat

  • 25 januari 2000

    Hej!Kan någon hjälpa mig med recept på god mat som är totalt mjölkfri?Ideerna har tagit slut,och jag är trött på det gamla vanliga.Bör passa småbarn oxå.Tack!

  • 26 januari 2000

    Mycket av medelhavsmaten är utan mjölkprodukter. Gå in i "kokboken" ovan och sök på exempelvis italiensk mat så kan du nog hitta bra tips. Lycka till!

  • 5 februari 2000

    Om man har allergi mot vanlig mjölk är en bra ersättning Solhavre (havremjölk). Kan köpas i många livsmedelsaffärer och är berikad med t ex riboflavin, Vitamin D, kalcium etc.

  • 1 maj 2000

    Jag lagar mycket asiatisk mat som oftast är mjölkfri. Annars byter man lätt ut grädde/creme fraiche mot sojagrädde. Det brukar vara en räddare i nöden även om det inte ger samma krämiga konsistens.

  • 3 juli 2000

    Letar du efter recept på mjölkfri mat hittar du bla en massa recept här:Nicklas Kokbokhttp://www.gilbertson.nu/kokbok

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.