Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mozzarella

  • 20 september 2002

    Kan man änvända mozzarella ost på pizza. Om det går ska man komplitera med vanlig ost ändå.

  • Sibba16 8 juni 2012

    Japp, det är gott:) Man behöver inte kompletera med vanlig ost ;)

  • coolbonito 8 juni 2012

    På italiensk pizza ÄR det Mozzarella...{drool}

  • pihal 8 juni 2012

    Jag tycker personligen att det är godare med mozzarella på pizzan än vanlig ost. Att blanda olika ostar blir också jättegott.

  • MosterNettan 8 juni 2012

    Jag brukar blanda flera sorters ost när jag gör pizza. Men mozzarella blandar jag inte med nåt annat.

  • husmusen88 8 juni 2012

    Brukar ha mozarella och vanlig rivem hushållsost. Ibland cheddar.
    Men man kan såklart välja bara en sorts ost om man vill det.

  • Lenkan 9 juni 2012

    Jag brukar ha "vanlig" ost i botten, sen toppingen ovanpå det och överst mozzarella...onyttigt så det förslår, men mycket godare :)

  • jollo10 9 juni 2012

    Mozzarella tycker jag är lite smaklös?

  • Bettan1969 9 juni 2012

    Jag brukar köpa riven mozarellaost till pizza, kanongott :)

  • MosterNettan 9 juni 2012

    Skrivet av Bettan1969 den 9 jun 2012

    Jag brukar köpa riven mozarellaost till pizza, kanongott :)



    Det har jag missat. Måste kolla när jag går till affären imorgon!

  • Cassiopeya 9 juni 2012

    Skrivet av Lenkan den 9 jun 2012

    Jag brukar ha "vanlig" ost i botten, sen toppingen ovanpå det och överst mozzarella...onyttigt så det förslår, men mycket godare :)


    (Y) precis så gör vi med, blir supergott:P

  • Lenkan 10 juni 2012

    Rent generellt tycker jag också att mozzarella är smaklöst, men det gäller bara den "råa" osten. När den är smält så tycker jag den smakar så mycket mer

  • soccermum 10 juni 2012

    Tycker det är helhäftigt att någon drar igång en tråd som är över tio år och får massa respons :D
    Själv tycker jag om att ha vanlig ost i botten, fyllning och sedan mozzarella i skivor längst upp och gärna både färska basilikablad och ruccolasallad på när pizzan väl kommit ur ugnen :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.