Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nybakat på morgonen

  • 4 mars 2004

    Hej!Undrar om någon har recept på "övernattande bullar" ? bullar som kan jäsa i kylskåpet över natten.mvh A-L

  • idea_ 13 mars 2009

    Jag har ett enkelt recept på nattbröd, ska skriva in det i mina recept sen, men det är som följer:

    5 dl vatten
    25 g färsk jäst
    2 msk olja
    12-13 dl vetemjöl
    1 dl vetegroddar eller vetekli

    Lös upp jästen i vattnet, (ingen speciell temperatur), blanda ner olja, mjöl och kli eller groddar. Baka ut på en gång till 20 småfranskor som får stå på övertäckt plåt i kylen över natten. Pensla med vatten och strö över valmofrö eller annat efter smak, sesamfrön är ett gott alternativ, gräddas i 250 gradig ugn ca 12 minuter.

    Med bästa lyckönskningar
    Kari

  • Eery 13 mars 2009

    Mitt dinkelbröd med morot funkar kalas att göra på kvällen och kalljäsa i kyl över natten

    men i en större bunke

    Dinkelbröd med morot

  • The_mama97mia 13 mars 2009

    Förlåt en dun fråga, jag skulle gärna testa detta med jäsa-över-natten-bröd. MEN HUR FÅR NI plats med plåten i kylen???? Det funkar inte för mig?
    Räcker det att den står liksom lite svalt eller?

  • bakakaka 13 mars 2009

    Vet inte om de behöver stå i kylen över natten. Men om de måste det, så kanske det räcker att göra 1/2 sats bullar som du kan lägga på en mindre bricka. En hel plåt med frallor kanske ändå inte går åt till frukost.

  • Roggan 14 mars 2009

    Här kommer ett recept till.
    Gateaus småfralla

  • grill 14 mars 2009

    Hej!Undrar om någon har recept på "övernattande bullar" ? bullar som kan jäsa i kylskåpet över natten.mvh A-L Detta inlägget är skrivet av en gäst.


    4 mar 2004 kl. 17:5

    Inte kul hon fick vänta 5 år innan hon fick svar:D

  • bakakaka 14 mars 2009

    När jag skrev mitt inlägg så var jag fullt medveten om att tråden startades för flera år sedan. Men jag tror faktiskt att många kan vara intresserade nu också. Det har ju faktiskt tillkommit några stycken medlemmar sen 2004. Eller hur?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.