Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nybliven amatörkock

  • thomasgbg 25 september 2011

    Som nybliven amatörkock har jag två frågor.
    Milda culinesse vad är haken med den allting blir ju så gott och det räcker med ett par droppar. Så vad är nackdelen.

    Den andra frågan är. Var köper man ett bra basutbud av kryddor i Göteborg?

  • Mistys 25 september 2011

    Haken är väl just att det är ett margarin. Inte speciellt nyttigt och med mer i innehållsförteckningen än vad som egentligen är nödvändigt och bra för oss tyvärr. Jag tycker smör är bäst och rapsolja ibland. Bregott på smörgåsen.
    Läs gärna min länk om hur margariner tillverkas. Om hur det transporteras i samma tankar som olja till bla målarfärg.

    Milda Culinesse är en oljebaserad produkt som kan hetter upp till en högre temperatur än smör och margarin utan att brännas. Innehåll Ingredienser:vegetabilisk olja, rapsolja, solrosolja, linfröolja,vatten, salt, emulgeringsmedel, stabiliseringsmedel, xantangummi, konserveringsmedel, sojaproteinpulver, surhetsreglerande medel, arom, A och D vitamin

    http://jobbpartiet.se/pdf/Margarintillverkning.PDF

  • bigganv 25 september 2011

    Det är bättre med riktiga, rena råvaror, som t.ex.smör.
    Dessutom smakar det ÄNNU godare än Milda!

  • coolmamsan 29 september 2011

    Jag håller med föregående "talare". Nu mera använder jag alltid smör och det är helt klart godast och även den "renaste" produkten.
    Det finns en mycket bra kryddbod i Haga men tyvärr kommer jag inte ihåg varken namn eller adress. {talktohand}Strosa runt bland butikerna där så hittar du den säkert. :)

  • imjoh 29 september 2011

    Använder bara smör och rapsolja att steka i, bregott på smörgåsen, olivolja eller kallpressad rapsolja till sallader ody. Använd bara det som är naturligt utan tillsatser, det mår vi bäst av.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.