Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nybliven vegetarian

  • 3 mars 2001

    Hej hej!Jag har nyligen beslutat mig för att inte äta kött. Är det någon som har några mumsiga vegorätter på lager. Jag äter fortfarande fisk och kyckling, men vill gärna ha tips på helt vegetariska rätter./Malin

  • 3 mars 2001

    Hej, jag har varit vegetarian i mer än 20 år. En vegetarian äter inte fisk eller kyckling: det är ju kött! Akta gelatin, det är också kött.

  • 8 mars 2001

    I kokboken finns många bra förslag under Grönsaksrätter och Soppor, lite roligare och mer spännande än bara sallader. Jag har provat flera stycken, det tycker jag att du också ska!

  • voffa3 20 april 2011

    Jag är inte vegetarian men jag har varit. Lite veggorecept har jag tagit med mej in i min blandkost i alla fall.
    Jag gillar icas bröd med bönor/linser i. Jag har använt vanlig jäst istället för torrjäst. Har prövat med surdeg också men det har jag inte lyckats så bra med ännu.
    Ska du bli vegetarian så är det viktigt att du äter bönor och linser så du får i dej det protein du behöver. Det finns en bra artikel om detta här på matklubben. En del gillar inte bönor och linser men det här brödet smakar inte varken bönor eller linser. Har man i kikärtor så smakar brödet lite åt nöthållet istället.
    http://www.ica.se/Recept/baka-brod-med-baljvaxter-400238/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.