Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

OBH Nordica Eco Kitchen stekpannor?!

  • safir74 2 oktober 2011

    Står i begrepp att köpa en ny stekpanna(igen). Finns det någon här på MK som har en stekpanna från OBH Nordica Eco Kitchen? ? Jag är jättesugen på att köpa en sådan men är också rädd för att bli besviken ifall den inte är bra.

    http://www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=925

  • Mistys 2 oktober 2011

    Jag har OBH Nordicas Supreme. Haft den sen Maj och är än så länge MYCKET nöjd. Den ser fortfarande ny ut. Har en gjutjärn också som kompliment;)

    Den här har jag! Vet tyvärr inget om den andra men är nöjd med OBH Nordica.

    http://www.obhnordica.se/Default.aspx?ID=539&ProductID=PROD582

  • tctctc 2 oktober 2011

    Tyvärr....
    Som alla pannor med "nya fantastiska ytor" fastnar även det i mitten på stekpannan. man MÅSTE diska den med diskmedel och inte bar skölja ur den....steka omelett,,glöm det!

    Sanningen är att det inte finns några riktigt bra teflonpannor utan alla är lätta at bränna vid

  • safir74 2 oktober 2011

    Vad trist.. :s
    Tycker nämligen att gjutjärnsstekpannorna är så tunga.

  • Mistys 2 oktober 2011

    jag steker omelett i min utan problem och det fastnar inte i mitten........än i allafall och den är bara att skölja ur......

  • miramamman 2 oktober 2011

    ikeas 365 seriens stekpannor är jättebra och lätta

  • maxxess 3 oktober 2011

    Råd&Rön testade stekpannor nyligen, om man vill ha OBH Nordica så blev Supreme Steel 8116 näst bäst i test (beläggning Teflon Platinum High Performance, vikt ca 940g)

    Ikea 365+ tänker jag själv köpa vid tillfälle, den kom 3:a och är jättebillig.

  • Kakan1986 3 oktober 2011

    Jag har 20cm stekpannan från obh nordica eco, haft den sen i maj och är supernöjd! När jag gör pannkakor är den super.
    I övrigt har jag alla grytor från obh nordica oden steel, och dessa är kanon.
    Har även haft en stekpanna från obh nordica oden steel sen jag fyllt 18 år som fortfarande funkar hur bra som helst, den stora stekpannan, 28 cm tror jag nåt sånt...

    Skulle lätt rekommendera dessa till vem som. valde mellan oden steel och supreme när jag köpte nytt och tyckte perosnligen att supreme är fula... Viktigt att grytor och stekpannor är snygga ;)

  • safir74 3 oktober 2011

    Tack så mycket för alla svar. Det lutar nog åt att jag kommer att köpa en OBH Nordica Eco Kitchen.

  • muhamed 30 januari 2012

    Hej
    Hoppas det är ok att väcka denna tråd :-)
    Angående OBH Eco Kitchen pannor. Dessa har inte teflonbeläggning utan en keramisk beläggning fri från ptfa.

  • safir74 30 januari 2012

    Klart att det är okej att väcka denna tråd. Jag köpte mig faktiskt en OBH Nordica Eco Kitchen stekpanna och är supernöjd faktiskt :)

  • MazeFia 30 januari 2012

    Jag har med funderat på att inhandla en sådan. Jag har idag en Anders Petter- stekpanna, och är VÄLDIGT nöjd!! Har haft den runt ett år och ytan är som den var dag 1. 8)

  • aattaa 30 januari 2012

    IKEAS 365 serien är bra ,har haft min i 2år och är fortfarande som ny.

  • wildlife 30 januari 2012

    Har slutat helt med all typ av nonstick-beläggning på matredskap sen man läst sånt här...:

    http://www.nimade.info/halsa/2011/11/Ar-Teflon-farligt.html

    Tog och köpte den här sorten istället, och den kan jag verkligen rekommendera. När den är riktigt instekt så ska den vara nästan som en nonstick att steka i...

    http://www.hemmakocken.nu/?artnr=888013&cat_id=239

  • wildlife 30 januari 2012

    Kanske ska tillägga att om någon funderar på DeBuyer-pannor så bör man välja den tjockare Carbon Plus om den ska användas på elspis... Den tunnare har i likhet med lätta teflonpannor svagheten att slå sig och bli skev i botten om man överhettar den... :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.