Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Octodog

  • Langhol 2 november 2011

    Vet någon var man kan få tag i denna grej? Man stoppar i en grillkorv och "kör" in engrej så ungefär halva korven splittas. Den ser ut som en bläckfisk korven sen. Det finns bilder om man googlar på octodog så ser ni bättre.Bjöds på såna korvar under Halloweenfesten.

  • The_mama97mia 2 november 2011

    hmmm... jag brukar helt enkelt ta en vanlig liten kniv o splitta korvens ändar i kvartar, så blir det som trästubbar, klart du kan splitta i mindre bitar.
    Låter som en kraftig hyllvärmare in my ears...

  • Langhol 2 november 2011

    Jo det är klart man kan göra det själv men jag tyckte grejen var så häftig.

  • The_mama97mia 2 november 2011

    Ja förlåt mig, jag menade inte så...
    Men jag har själv problem med att ha köpt en massa prylar som man typ använder max en gång per år, och nu är det snart fullt på hyllorna... :)

  • The_mama97mia 2 november 2011

    tänkte på en sak, ni vet såna där äggskärare ??? EN del har som klyft-avdelning? Kanske det kan funka - i a f på lite grövre korvar?

  • boz1965 2 november 2011

    Skrivet av mama97mia den 2 nov 2011

    tänkte på en sak, ni vet såna där äggskärare ??? EN del har som klyft-avdelning? Kanske det kan funka - i a f på lite grövre korvar?


    Kanske - om det är skinnfria korvar. Tror inte att det skär genom fjälster. :)

  • Langhol 3 november 2011

    Nej det går inte. Själva mackapären är som korven. Svårt att förklara, har ni möjlighet googla och se på bilder.

  • Bumbelna 3 november 2011

    Jag har kollat och det måste ju vara urenkelt att göra med en vanlig kniv. Dom hemska hotdog och andra grillkorvar med tunnt skinn är ju inte svåra att skära i.

  • husmusen88 3 november 2011

    har aldrig sett någon sån faktiskt, men kanske kan finnas på servera eller internetbutiker då såklart.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.