Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Örter, kryddor m.m

  • Molgan 24 augusti 2012

    Vilka är era favoriter bland kryddor och örter?

    Färska örter eller torkade, frysta örter?

    Gör ni era egna kryddblandningar, marinader, dressingar m.m?

  • Erajscha 24 augusti 2012

    Jag använder tråkigt nog typ samma sex kryddor jämt, fast i olika kombinationer: paprikapulver, cayennepeppar, oregano, timjan, svart- och vitpeppar samt persilja. Timjan och oregano använder jag torkade och persilja fryst.

  • Molgan 25 augusti 2012

    Det blir väl lätt så att man använder samma kryddor, lite därför som jag ville starta den här tråden. För att få inspiration. Kryddor och örter är ju en ganska stor del av matlagningen??
    Även tillbehör.

    Jag använder liknande kryddor som dig. Inte så mycket Oregano. Föredrar färska örter, men blir mest torkade.

  • pihal 25 augusti 2012

    Jag älskar att prova nya kryddor. En favorit är kakao och chilikrydda, Flingsalter med olika smak tycker jag också mycket om. Om jag är utomlands köper jag alltid med mig kryddor hem. Använder helst färska örter från egen odling, favorit där är rosmarin, timjan av olika slag och lavendel.

  • Molgan 25 augusti 2012

    Vad använder du kakao till? Antar att det inte är till bakning som du menar?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.