Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

överbliven tacoköttfärs

  • mickes_fru 23 november 2009

    åt tacos häromdagen o hr köttfärs kvar! vill dryga ut detta lite o undrar om man kan ha på grädde o kokupp, men rädd att de kommer smaka riktigt illa. tänkt om någon här provat? blir väl som köttfärssås. o pasta till? är detta en dum ide?

  • Gnurf 23 november 2009

    Fräs upp en lök, pytsa i köttfärsen och en tetra krossade tomater, salt&peppar, smula över någon örtkrydda som tex oregano. Puttra några minuter. Då har du en mager och god köttfärssås till ett lass pasta....

    Toppenbra idé!!! :D

  • mickes_fru 23 november 2009

    tack en bra ide.... fler ideer???

  • MatAnders 23 november 2009

    Du kan även göra goda smördegs piroger av färsen.

  • mickes_fru 23 november 2009

    jo, men att göra smördeg tar så lång tid. gillar inte att köpa färdig saker. men de e ett bra tips, skulle jag behövt imorse, hahaha men vet ja till nästa gång!

  • mickes_fru 23 november 2009

    ideer o tips får man aldrig för mkt av

  • Amika 23 november 2009

    Du kan alltid göra taco crepes? :) Eller enchilladas?

    Bara att dryga ut med lite grönsaker och creme fraiche med paprika chili smak och sen rulla in i tacobröd eller pannkaka, riv lite ost över och gratinera. :)

  • tigerlilly27 23 november 2009

    Koka ris och blanda med köttfärsen, fyll paprikor med detta och strö över ost, gratinera i ugnen. Tyvärr har jag inte receptet här men kanske någon annan på MK!

  • dystraior 23 november 2009

    Eller så kan du göra en köttfärspaj med tacofärsen

  • kgf 23 november 2009

    Du kan också göra tomatsoppa med krossade tomater, lök, vitlök, majs, någon form av pasta, t ex "fjärilar" och tacofärsen. Det ger en ny spännande smak på tomatsoppan! Krydda även med salt, peppar och oregano.
    Servera med något gott bröd :)

  • Fiona 23 november 2009

    Brukar göra tacopaj med överbliven färs...
    Pajskal (förgräddat) på med färsen, häll över tacosås och bred över creme fraiche, lägg på skivade tomater och toppa med riven ost.
    Går så klart att röra ner majs, paprika, ananas eller annat som blivit över från tacofesten oxå (Y)

  • anluk 23 november 2009

    Varma mackor med tacofärs, tacosås, lökringar och tomatskivor. På med ost o in i ugnen. Mycket gott.

  • lena4 23 november 2009

    Jag brukar frysa om det blir mycket över.
    Sen kan man göra pizza, blir jättegott.(Y)

  • Bumbis 23 november 2009

    Svar på din fråga. Det är jättegott att hälla på grädde av något slag, kanske behöver du krydda lite extra.

  • boz1965 23 november 2009

    Jag säger bara: PIZZA! :p

  • mickes_fru 23 november 2009

    Skrivet av Bumbis den 23 nov 2009

    Svar på din fråga. Det är jättegott att hälla på grädde av något slag, kanske behöver du krydda lite extra.




    tack. har provat det nu, och det blev mkt gott. märkte att lite extra krydda gjorde susen!

  • The_mama97mia 23 november 2009

    Det här har jag lagat ett antal gånger.

    Taccosoppa

    Men idag blir det tacofärs på en bädd av makaroner, äggstanning på och baconskivor samt tomat och ost, enligt principen man tager vad man haver...

  • Lenkan 23 november 2009

    Jag brukar även få creme fraiche/turkisk yoghurt över efter en tacomåltid. Brukar hacka lök och fräsa med lite champinjoner, i med färsen, lite salsa som också blev över och creme fraichen/yoghurten. Låter det puttra ett tag och öser i en liten burk majskorn, kryddar med vitlök, salt och svartpeppar och äter till pasta

  • systeryster 23 november 2009

    Lasagne på rester
    Här är mitt bidrag till att göra slut på resterna. Slängde just ihop en restlasagne själv efter att ha köpt färska lasagneplattor.Man kan ju improvisera med Kelda ostsås simply chees istället för bechamelsås om man är lat och heltidsarbetande som jag. Sno ihop något och lita på din egen smak, så kan du lägga in receptet åt oss andra sedan.:p

  • 123Linnea 23 november 2009

    Som utflyktsmat till min som gjorde jag pastasallad på överbliven tacofärs - det var populärt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.