Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Omega 3 i smoothie

  • NewDown 11 september 2008

    Jaha nu har jag som är så anti piller och grejer låtit mig gå på det här med omega 3.

    En släckting till en arbetskolega berättade att hennes svåraste migränattacker har minskat avsevärt sedan hon började äta omega 3 kapslar.

    Jag har periodvis väldigt svår migrän och det är ju inte alla gånger så kul då man är småbarnsförälder.
    Men jag kan inte svälja kapslarna, det spelar ingen roll att de är mjuka och lena för det går bara inte(kan inte svälja piller i vanliga fall heller).
    Provade att klämma ut innehållet på en sked och sedan svälja, ju det var väl inga problem förutom att jag inte tycker om lukten av fisk (guu vad gnällig jag är).

    Är det någon som vet om man fortfarande tar upp de nyttiga ämnerna från kapslarna även om man skulle blanda ut de i en smoothie?. För det har jag provat och det smakar ingenting ,toppen.

    MVH "fjantlisa":)

  • Tiadina 11 september 2008

    Det kan inte spela någon roll om du gör så. Lycka till!(Y)

  • monac 11 september 2008

    ja...vill du dricka smoothie som smakar fisk ...go a head:'(
    Gav sonen innan han kunde svälja kapslarna flytande eyeq-oljan med citronsmak & ett par äppelklyftor som han snabbt tuggade i sig direkt på.
    Kan väl funka på dig med????..men det är klart att fiskolja smakar fisk,det går nog inte att gå runt.
    Eller prova svälja dina kapslar med filmjölk eller nyponsoppa(så gör man med patienter med sväljsvårigheter.)

    lycka till!:)
    //Monac.

  • NewDown 12 september 2008

    Det var ju det som var så bra med att blanda ut de i smoothien att det smakade inte fisk!(Y)
    Så det blev så mycket lättare att stoppa i sig dem.
    Ska även prova dina andra förslag, tack.
    :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.